کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لطفا کسب و کار‌های اینترنتی را فیلتر نکنید


کد خبر : ۳۸۷۸۳دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۲۴۵۷۷ بازدید

مراسم بهره‌برداری از فاز سه شبکه ملی اطلاعات فرصتی برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آورد تا بار دیگر بر تدوین مقررات جدید برای کسب ...

آرمان- مراسم بهره‌برداری از فاز سه شبکه ملی اطلاعات فرصتی برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آورد تا بار دیگر بر تدوین مقررات جدید برای کسب و کار‌های اینترنتی تاکید کند. محمود واعظی در اظهارات خود از فیلترینگ یکباره کسب و کار‌های اینترنتی انتقاد و این کار را باعث ضرر و زیان استارت اپ‌ها و سلب اعتماد مردم توصیف کرد. یکی از اقدامات زیرساختی در دولت یازدهم افزایش فراگیری استفاده از اینترنت و همچنین افزایش سرعت آن بوده است.

در حال حاضر بیش از نیمی از مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. این مساله باعث شده است امیدواری‌هایی در زمینه ایجاد کسب و کار‌های نو در بستر اینترنت به وجود بیاید و در سه چهار سال اخیر شاهد ایجاد کسب و کار‌های اینترنتی و رونق آنها در حوزه‌های مختلف باشیم. اکنون در حوزه گردشگری، حمل و نقل، ارائه خدمات، خرید و فروش و موارد دیگر کسب و کار‌های اینترنتی فعالیت چشمگیری دارند و توانسته‌اند علاوه بر کیفی‌کردن خدمات، اشتغال ایجاد کنند. در این میان، صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی همواره نگران فیلترینگ سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی هستند. دلیل بروز این مشکل عمدتا به نبود مقررات دقیق و به‌روز بر می‌گردد و در مواردی شاهد برخورد‌های سلیقه‌ای در این زمینه بوده‌ایم. این مساله روز گذشته بار دیگر مورد انتقاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

همه چیز را به هم نریزید

محمود واعظی در مراسم بهره‌برداری از فاز سه شبکه ملی اطلاعات در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به مسئولان قوه قضائیه حاضر گفت: مسئولان شامل دولت و بخش‌های دیگر باید برای کسب و کارهایی که همه سرمایه‌شان یک پلتفرم و اعتماد مردم است، تفاوت قائل شوند. او ادامه داد: اگر یکباره این کسب و کارها فیلتر شوند، همه چیز به هم می‌ریزد و باید برای این کسب و کارها مقررات‌گذاری شود اما نمی‌توانیم ایجاد شغل این شرکت‌ها را تعطیل کنیم بلکه باید همچنان که این شغل‌ها ایجاد می‌شوند مقررات جدید وضع کنیم. وزیر ارتباطات گفت: در این جلسه آقای شهریاری از قوه قضائیه نیز حضور دارند و همان‌طور که فعالان کسب و کارها گلایه‌هایشان را به من اعلام کردند، من نیز آنها را به دوستان منتقل می‌کنم و شما هم در شورای معاونان قوه قضائیه مطرح کنید.

او گفت: جوان‌هایی که با‌ هزار امید و آرزو تجارت‌های بدون سرمایه اولیه را راه‌اندازی کردند، سرمایه اولیه‌شان اعتماد مردم است و با اعتماد و همکاری مردم تعدادشان زیاد می‌شود و اکنون به چند‌هزار کسب و کار رسیده است که یکباره بخشی از قوه قضائیه که نمی‌دانند تمام سرمایه این کسب و کارها خدمات لحظه‌ای است که باید به مردم ارائه کنند، آنها را فیلتر می‌کنند و سرمایه‌شان که اعتماد به مردم است از بین می‌رود. واعظی ادامه داد: اخیرا به چهار شرکت فینتک که سرویس مالی ارائه می‌کنند، گفته بودند که اطلاعاتان را به ما بدهید و آنها را فیلتر کرده بودند و تمام زندگی آنها به هم ریخته بود. او تاکید کرد: امروز زیرساخت آماده شده و جوان‌ها آماده کسب و کار شده‌اند. اکنون نوبت حاکمیت اعم از دولت، مجلس، شورای عالی فضای مجازی و قوه قضائیه است که کسب و کارهای الکترونیکی را به رسمیت بشناسند و قوانین را بر اساس طبیعت همین کسب و کارها وضع کنند، زیرا نمی‌توان رفتاری که با یک مغازه فیزیکی دایم، با یک کسب و کار الکترونیکی تکرار کرد.

تغییر مدل فروش اینترنت

واعظی همچنین از تصویب مدل جدید فروش اینترنت در کشور در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بارها شاهد گلایه مردم و رسانه‌ها درباره نحوه محاسبه حجم صرفی کاربران بوده‌ایم که در مطالب نادرستی تصور کم‌فروشی می‌کردند و بارها اعلام کرده بودیم که این‌طور نیست. او ادامه داد: به این دلیل تصمیم جدیدی اتخاذ شده که سنت قبلی فروش اینترنت در کشور را تغییر می‌دهد. وزیر ارتباطات گفت: در گذشته کاربر اول ماه 10‌هزار تومان برای ایننرتت می‌پرداخت و در ادامه یک بار هشت‌هزار تومان، یک بار پنج‌هزار تومان اضافه پرداخت می‌کرد که در نهایت ماهانه حدود 28‌هزار تومان هزینه اینترنت پرداخت می‌کرد اما در ظاهر 10‌هزار تومان برای اینترنت می‌پرداخت که در روش بعدی، سرعت و اتصال می‌فروشیم.

او توضیح داد: در روش جدید کسی که برای مثال کارش با اینترنت 512 راه می‌افتد 10‌هزار تومان با سه گیگ اینترنت بین‌الملل و دو برابر (شش گیگ) اینترنت داخلی پرداخت می‌کند. کسی که سرعت بیشتری نیاز دارد برای مثال 20‌هزار تومان با سرعت بالاتر و دو برابر حجم داخلی خریداری می‌کند. اودرباره قیمت اینترنت در روش جدید فروش گفت: اگر بخواهیم برای مثال همان هشت‌هزار تومان که اول ماه می‌پرداختند را درنظر بگیرید، اکنون برای مثال قیمت 10‌هزار تومان می‌شود اما محدودیت سرعت در شبکه ملی اطلاعات برداشته شده و مردم می‌توانند از محتوای داخلی با پول کمتر، سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر استفاده کنند.واعظی تاکید کرد: متقاضیان بسته به نیاز می‌توانند سرویس‌های 512 یک مگ، دو مگ و 16 مگ دریافت کنند.

او گفت:‌ این مصوبه تصویب شده و یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر اجرا می‌شود. همچنین معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از پیشرفت این شبکه اظهار کرد: در شهریور 95 فاز اول و در بهمن 92 فاز دوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد و برای پیاده‌سازی مرحله سه تیر 96 را انتخاب کرده بودیم. نصر ا... جهانگرد با اشاره به نتایج اجرای دو فاز از شبکه ملی اطلاعات گفت: در نتیجه تغییرات ایجادشده در شبکه ارتباطی کشور، سهم ترافیک خارج به داخل از 95‌درصد به 60‌درصد رسیده که با افزایش داخلی‌سازی هاست پایگاه‌هایی که مردم بیشتر دسترسی دارند، سهم محتوای داخلی به 70 تا 80‌درصد نیز می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها