کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر مدل فروش اینترنت از حجمی به نامحدود تصویب شد


کد خبر : ۳۸۷۶۲یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۴۱۹۵۴۷ بازدید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب تغییر مدل فروش اینترنت در کشور خبر داد و درباره تغییرات قیمت اینترنت گفت: برای مثال اگر کاربران ...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب تغییر مدل فروش اینترنت در کشور خبر داد و درباره تغییرات قیمت اینترنت گفت: برای مثال اگر کاربران در گذشته اول ماه 8 هزار تومان پرداخت می‌کردند، اکنون 10 هزار تومان پرداخت می‌کنند، اما از سرعت، کیفیت و ترافیک بیشتری برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، محمود واعظی در حاشیه مراسم رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران از تصویب مدل جدید فروش اینترنت در کشور در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بارها شاهد گلایه مردم و رسانه‌ها درباره نحوه محاسبه حجم صرفی کاربران بوده‌ایم که در مطالب نادرستی تصور کم‌فروشی می‌کردند و بارها اعلام کرده بودیم که اینطور نیست. 

وی ادامه داد: به این دلیل تصمیم جدیدی اتخاذ شده که سنت قبلی فروش اینترنت در کشور را تغییر می‌دهد. 

وی گفت: در گذشته کاربر اول ماه 10 هزار تومان برای ایننرتت می‌پرداخت و در ادامه یک بار 8 هزار تومان، یک بار 5 هزار تومان اضافه پرداخت می‌کرد که در نهایت ماهانه حدود 28 هزار تومان هزینه اینترنت پرداخت می‌کرد اما در ظاهر 10 هزار تومان برای ایننرنت می‌پرداخت که در روش بعدی، سرعت و اتصال می‌فروشیم. 

وی توضیح داد: در روش جدید کسی که برای مثال کارش با اینترنت 512 راه می‌افتد 10 هزار تومان با 3 گیگ اینترنت بین‌الملل و دو برابر (6 گیگ) اینترنت داخلی پرداخت می‌کند کسی که سرعت بیشتری نیاز دارد برای مثال 20 هزار تومان با سرعت بالاتر و دو برابر حجم داخلی خریداری می‌کند. 

وی درباره قیمت اینترنت در روش جدید فروش گفت: اگر بخواهیم برای مثال همان 8 هزار تومان که اول ماه می‌پرداختند را درنظر بگیرید، اکنون برای مثال قیمت 10 هزار تومان می‌شود اما محدودیت سرعت در شبکه ملی اطلاعات برداشته شده و مردم می‌توانند از محتوای داخلی با پول کمتر، سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر استفاده کنند.

وی تأکید کرد: متقاضیان بسته به نیاز می‌توانند سرویس‌های 512 یک مگ، 2 مگ و 16 مگ دریافت کنند. 

واعظی گفت:‌ این مصوبه امروز تصویب شده و یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر اجرا می‌شود. 


درخواست وزیر ارتباطات از قوه قضائیه درباره فیلتر کسب و کارهای الکترونیکی

واعظی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به مسئولان قوه قضائیه حاضر در مراسم گفت: مسئولان شامل دولت و بخش‌های دیگر باید برای کسب و کارهایی که همه سرمایه‌شان یک پلتفرم و اعتماد مردم است، تفاوت قائل شوند. 

وی گفت: اگر یکباره این کسب و کارها فیلتر شوند، همه چیز به هم می‌ریزد و باید برای این کسب و کارها مقررات‌گذاری شود اما نمی‌توان ایجاد شغل این شرکت‌ها را تعطیل کنیم بلکه باید همچنان که این شغل‌ها ایجاد می‌شوند مقررات جدید وضع کنیم. 

وی گفت: در این جلسه آقای شهریاری از قوه قضائیه نیز حضور دارند و همانطور که فعالان کسب و کارها گلایه‌هایشان را به من اعلام کردند، من نیز آنها را به دوستان منتقل می‌کنم و شما هم در شورای معاونین قوه قضائیه مطرح کنید.

وی گفت: جوان‌هایی که با هزار امید و آرزو تجارت‌های بدون سرمایه اولیه را راه‌اندازی کردند، سرمایه اولیه‌شان اعتماد مردم است و با اعتماد و همکاری مردم تعدادشان زیاد می‌شود و اکنون به چند هزار کسب و کار رسیده است که یکباره بخشی از قوه قضائیه که نمی‌دانند تمام سرمایه این کسب و کارها خدمات لحظه‌ای است که باید به مردم ارائه کنند، آنها را فیلتر می‌کنند و سرمایه‌شان که اعتماد به مردم است از بین می‌رود. 

وی ادامه داد: اخیرا به چهار شرکت فینتک که سرویس مالی ارائه می‌کنند، گفته بودند که اطلاعات‌تان را به ما بدهید و آنها را فیلتر کرده بودند و تمام زندگی آنها به هم ریخته بود. 

وی تأکید کرد: امروز زیرساخت آماده شده و جوان‌ها آماده کسب و کار شده‌اند اکنون نوبت حاکمیت اعم از دولت، مجلس، شورای عالی فضای مجازی و قوه قضائیه است که کسب و کارهای الکترونیکی را به رسمیت بشناسند و قوانین را براساس طبیعت همین کسب و کارها وضع کنند، زیرا نمی‌توان رفتاری که با یک مغازه فیزیکی داشت با یک کسب و کار الکترونیکی تکرار کرد. 


مکانیزم استفاده fcpها  از زیرساخت مخابرات تصویب شد

وزیر ارتباطات همچنین با اعلام خبر جدید دیگری از تصویب موضوع بیت‌استریم در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و توضیح داد: ارتباط آنچه که به عنوان زیرساخت در دست مخابرات است و شرکت‌های ارتباطات ثابت به آن نیاز داشتند، براساس مکانیزمی تدوین شده تا این دو بخش با هم کار کنند و این وضعیت ساماندهی شود که با تصویب این موضوع، از امروز به بعد کارهای خوبی را شاهد خواهیم بود. 

واعظی درباره فاز شبکه ملی اطلاعات نیز توضیح داد: اهمیت این فاز از آنجا است که چیزهایی که مورد نیاز مردم بود در این فاز فراهم شده است. 

وی تأکید کرد: شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت نمی‌تواند تمام شود چون هیچ وقت محتوا و ایده تمام نمی‌شود. 

واعظی اضافه کرد: در حال مذاکره با قوه قضائیه هستیم که شبکه قوه قضائیه در شبکه ملی اطلاعات بنشیند و همچنین قرار است دولت الکترونیک و دولت همراه در بستر شبکه ملی به بهره‌برداری برسند. 

به گفته واعظی با توجه به اینکه زیرساخت آماده است و دستگاه‌ها روز به روز خدمت‌رسانی خود به مردم را تعاملی می‌کنند، راهی جز اینکه خدمات دستگاه‌ها در شبکه ملی اطلاعات ارائه شود وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها