کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هتل 20 طبقه مشهد در آتش + فیلم


کد خبر : ۳۸۷۳۱یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳:۱۹۷۰۴ بازدید

آتش‌سوزی گسترده هتل 20 طبقه در حال ساخت «روتانا»ی مشهد، در عملیات یک ساعته آتش‌نشانان، بدون تلفات جانی مهار شد.

گروه حوادث- آتش‌سوزی گسترده هتل 20 طبقه در حال ساخت «روتانا»ی مشهد، در عملیات یک ساعته آتش‌نشانان، بدون تلفات جانی مهار شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 12 و 29 دقیقه ظهر دیروز طبقات بالایی ساختمان بلند هتلی در خیابان امام رضا(ع) مشهد دچار حریق شد. شدت آتش و گستردگی آن به قدری بود که از هر نقطه شهر دود دیده می‌شد. به دنبال اعلام حادثه، تیم‌های آتش‌نشانی و امداد بلافاصله به محل اعزام شدند. اما با توجه به نمای کامپوزیتی ساختمان، استفاده از یونولیت و وجود مصالح در منطقه آتش، حریق خیلی سریع به نقاط دیگر ساختمان سرایت کرده و طی مدت کوتاهی 10 طبقه از ساختمان طعمه آتش شد.

عملیات مهار این آتش‌سوزی بزرگ یک ساعت به طول انجامید و در حالی که چند آتش‌نشان دچار مصدومیت شده بودند با این حال به کارگران ساختمان آسیبی نرسید.محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی دراین باره گفت: آتش سوزی هتل نیمه ساخته «روتانا»، به علت اشتعال مصالح ساختمانی بوده است. این ساختمان نیمه کاره، حدود یک ساعت در آتش سوخت و با تلاش آتش‌نشان‌ها حریق با موفقیت مهار شد.قرار است این هتل که از مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای است، تا یک سال و نیم دیگر به بهره‌برداری برسد. البته ‌هنوز کارشناسان درباره علت آتش‌سوزی ساختمان نظر دقیقی اعلام نکرده‌اند اما بر اساس اطلاعات شاهدان و کارکنان حاضر در محل، دلیل گسترش آتش مصالح و نمای آن بوده است.جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد نیز گفت: پس از مهار آتش، جست‌و‌جوی طبقه به طبقه برای نجات مصدومان احتمالی انجام و اطراف این هتل توسط نیروهای امداد مسدود شد. ارزیابی مقدماتی کارشناسان نشان می‌دهد آتش سوزی به دلیل سوختن بخشی از نمای طبقه بالایی آغاز شده که به کل ساختمان سرایت کرده است. چند آتش‌نشان در این حادثه دچار مصدومیت شدند اما خوشبختانه به کارگران آسیبی نرسید. پس از این حادثه، بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) به حال آماده باش درآمد.

برخورد قضائی با مقصران

معاون دادستان مشهد نیز گفت: در این هتل از کامپوزیت‌های ضد حریق استفاده نشده بود که به‌دلیل این سهل‌انگاری، برخورد جدی با مقصران انجام خواهد شد. قاضی حسن حیدری، با اشاره به حادثه آتش گرفتن یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در این حادثه دستگاه قضا و تمام عوامل انتظامی وارد صحنه شدند. همزمان با وقوع حادثه، محدودیت ترافیکی ایجاد کردیم که خوشبختانه اطفای حریق با موفقیت انجام گرفت.
 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها