کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی یکباره و ارزانی لاک‌پشتی پیاز در بازار مصرف


کد خبر : ۳۸۶۸۰جمعه، ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۳۳۳۲۳۲ بازدید

در حالی که قیمت پیاز به صورت ناگهانی افزایش بیش از دو برابری را در بازار مصرف داشت و به کیلویی حدود 4000 تومان رسید، حالا که با ورود ...

در حالی که قیمت پیاز به صورت ناگهانی افزایش بیش از دو برابری را در بازار مصرف داشت و به کیلویی حدود 4000 تومان رسید، حالا که با ورود محصول تولید جدید به بازار، نوبت ارزانی رسیده است، این روند لاک‌پشتی و قطره‌چکانی صورت می‌گیرد و کاهش نرخ آن در بازار مصرف مصرف چندان قابل ملاحظه نیست.

بیش از یک ماه از گرانی ناگهانی و غیرمنطقی پیاز در بازار می‌گذرد و طی این بازه زمانی هر گاه مسئولان دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی وعده‌ ارزانی داده‌اند خبری از کاهش قیمت نشده است.

هفته پیش هم حسین مهاجران - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - اعلام کرد که قیمت هر کیلو گرم در بازار کیلویی ۵۰۰ کاهش یافته و به کیلویی حدود ۳۰۰۰ تومان رسیده است. البته این قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همان نرخ عمده‌فروشی این محصول به شمار می‌رود که تا رسیدن آن به دست مصرف‌کننده چند دست می‌چرخد و قیمتش بیشتر می‌شود.

اگرچه بخواهیم قیمت اعلام شده از سوی بانک مرکزی را نیز ملاک قرار دهیم به همین کاهش قیمت لاک‌پشتی پیاز طی روزها و حتی هفته‌های گذشته می‌رسیم، چرا که بر اساس گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران طی هفته منتهی به ۱۴ تیرماه امسال هر کیلوگرم پیاز در سطح شهر ۳۰۱۰ تومان عرضه شده و بر اساس همین گزارش نسبت به هفته قبل از آن تنها ۱۴ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است و این قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل نیز تغییر چندانی نکرده است، چرا که در آن زمان نیز هر کیلوگرم پیاز ۲۹۳۶ تومان فروخته شده بود.

این در حالی است که قیمت پیاز در هفته پس از تعطیلات نوروزی امسال کیلویی حدود ۱۷۰۰ تومان بود و ناگهان در کمتر از یک ماه به بیش از ۳۰۰۰ تومان رسید.

مشخص نیست قیمت پیاز چرا ناگهان بیش از دو برابر افزایش یافت و اکنون به صورت قطره‌چکانی کاهش قیمت را قرار است تجربه کند اما پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی قیمت با توجه به اظهارات مسئولان مربوطه، با ورود محصولات جدید از مناطق مختلف ادامه یابد و طبق وعده رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت پیاز تا ۱۰۰۰ تومان کاهش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها