کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آشفته بازار تعرفه پارکینگ در تهران!


کد خبر : ۳۸۶۶۶جمعه، ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵:۱۹۲۴۵۵ بازدید

تعرفه‌های تعریف شده و مصوب استفاده از پارکینگ در شهر تهران به‌گونه‌ای است که می‌توان گفت در اغلب موارد این تعرفه‌ها رعایت نشده و ...
آشفته بازار تعرفه پارکینگ در تهران!آشفته بازار تعرفه پارکینگ در تهران!

تعرفه‌های تعریف شده و مصوب استفاده از پارکینگ در شهر تهران به‌گونه‌ای است که می‌توان گفت در اغلب موارد این تعرفه‌ها رعایت نشده و هزینه‌هایی به مراتب بیشتر از مردم دریافت می‌شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، طبق تعرفه‌های مصوب اتاق اصناف تهران برای پارکینگ‌ها که در سال 1394 به تصویب رسیده برای استفاده از پارکینگ تعرفه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که بنا بر اظهارات رییس اتحادیه پارکینگ داران این تعرفه‌ها به دلیل فاصله‌ای که با هزینه‌های پارکینگ‌ها دارند در اغلب موارد رعایت نشده و هزینه‌هایی مجزا از آنها دریافت می‌شود، اما براساس نوع پارکینگ و نوع وسیله نقلیه همچنین ساعات استفاده از پارکینگ، مبلغی که افراد ملزم به پرداخت آن می‌شوند متفاوت خواهد بود.


تعرفه پارکینگ‌های غیرمسقف محدوده طرح

طبق آنچه به شکل مصوب از سوی اتاق اصناف اعلام شده برای استفاده از پارکینگ‌های داخل شهر تهران و آن دسته از پارکینگ‌هایی که داخل منطقه طرح قرار داشته و غیرمسقف هستند، رقمی بین 900 تومان تا 9400 تومان در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب ورودیه یک وانت و سواری با یک ساعت توقف در این پارکینگ‌ها هزینه‌ای معادل 900 تومان و  ورود و توقف یک ساعته یک موتورسیکلت به این پارکینگ‌ها هزینه‌ای معادل 200 تومان دارد که این رقم در مورد ون و مینی بوس‌ها نیز 900 تومان تعیین شده و برای اتوبوس و کامیون 2150 تومان و تریلی 2500 تومان تعریف شده است.

اما برای توقف اضافه از ساعت شش صبح الی هشت شب برای هر ساعت هزینه‌ای جداگانه در نظر گرفته می‌شود که افراد ملزم به پرداخت این هزینه‌ها علاوه بر هزینه‌ ورودی خواهند بود. بدین ترتیب هر ساعت توقف ماشین‌های وانت و سواری رقمی معادل 315 تومان، موتورسیکلت 75 تومان، ون و مینی بوس 360 تومان، اتوبوس و کامیون 500 تومان و تریلی 570 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین برای توقف اضافه از ساعت هشت شب الی شش صبح نیز برای هر ساعت توقف وانت و سواری هزینه‌ای معادل 200 تومان، موتورسیکلت 50 تومان، ون و مینی بوس 315 تومان، اتوبوس و کامیون 315 تومان و تریلی 370 تومان در نظر گرفته شده است.

اما توقف شبانه روزی (24 ساعته) یک سواری در این پارکینگ‌ها نیز بدون نیاز به ورودیه بوده و برای آن هزینه‌هایی بین 1400 تا 9400 تومان تعیین شده است. بدین ترتیب هر شبانه روز توقف ماشین‌های وانت و سواری 5600 تومان، موتورسیکلت 1400 تومان، ون و مینی بوس 6500 تومان، اتوبوس و کامیون 8100 تومان و تریلی 9400 تومان تعریف شده است. البته همان طور که اشاره شد در اغلب موارد رقمی که پارکینگ‌ها از مشتریان خود دریافت می‌کنند هیچ گونه مطابقتی با تعرفه‌های مصوب آنها نداشته و به مراتب متفاوت خواهد بود.


تعرفه پارکینگ‌های خارج از طرح و مسقف

برای توقف در پارکینگ‌های خارج طرح و مسقف نیز تعرفه‌هایی بین 190 تومان تا 7000 تومان تعریف شده است. بدین ترتیب ورودیه هر خودرو با یک ساعت توقف در این پارکینگ‌ها بدین ترتیب است که اگر وسیله نقلیه، وانت یا سواری باشد رقمی معادل 900 تومان و اگر موتورسیکلت باشد عددی معادل 190 تومان برای آن حساب می‌شود، اما در خصوص ون و مینی بوس برای ورود و یک ساعت توقف در این پارکینگ‌ها هزینه‌ای معادل 1100 تومان تعریف شده است.

برای توقف اضافه از ساعت شش صبح الی هشت شب به ازای هر ساعت 315 تومان برای وانت‌ و سواری، 100 تومان برای موتورسیکلت و 375 تومان ون و مینی بوس در نظر گرفته شده است. همچنین هر ساعت توقف اضافه از هشت شب الی شش صبح دارای تعرفه‌های خاص خود است که براین اساس برای هر ساعت توقف وانت و سواری رقمی معادل 190 تومان، موتورسیکلت 60 تومان، ون و مینی بوس 315 تومان در نظر گرفته می‌شود.

توقف شبانه روزی نیاز به ورودیه نداشته و برای خودروهای وانت و سواری معادل 5600 تومان، برای موتورسیکلت‌ها معادل 1500 تومان و برای ماشین‌های ون و مینی بوس معادل 7000 تومان تعریف شده است.


تعرفه پارکینگ‌های مسقف داخل طرح

برای استفاده از پارکینگ های مسقف داخل محدوده طرح ترافیک نیز هزینه‌ای بین 320 تا 8100 تومان تعریف شده است. بدین ترتیب ورودیه و یک ساعت توقف وانت و سواری در این پارکینگ‌ها 900 تومان هزینه به دنبال خواهد داشت که این رقم در مورد موتورسیکلت به 320 تومان و در مورد ون و مینی بوس به 1100 تومان می‌رسد.

علاوه بر این هر ساعت توقف اضافه از شش صبح الی هشت شب برای وانت و سواری هزینه‌ای معادل 340 تومان، موتورسیکلت 100 تومان و ون و مینی بوس 440 تومان به دنبال خواهد داشت. هر ساعت توقف اضافه از هشت شب تا شش صبح نیز برای وانت و سواری معادل 225 تومان، موتورسیکلت معادل 60 تومان و ون و مینی بوس معادل 340 تومان محاسبه می‌شود.

توقف شبانه روزی (24 ساعته) در این پارکینگ‌ها نیاز به ورودی نداشته و برای وانت و سواری هزینه‌ای معادل 6500 تومان، برای موتورسیکلت رقمی معادل 1900 تومان و برای ون و مینی بوس رقمی 8100 تومانی دریافت می‌شود.

اگرچه به نظر می‌رسد در تعرفه‌های مصوب اتاق اصناف تهران رعایت حال شهروندان صورت گرفته و تلاش شده تعرفه‌ها به شکل حداقلی تعریف شوند، اما غیرمنطقی بودن این تعرفه‌ها قابلیت اجرایی شدن را از آن گرفته و برهمین اساس اکنون به نظر می‌رسد در مورد پارکینگ‌ها، وضعیت مشخصی وجود نداشته و هر پارکینگ بنابر میل خود هزینه‌ خاصی را تعریف می‌کند، موضوعی که شفافیت استفاده از تعرفه‌های این فضا را از بین برده و در مواردی مشکلات متعددی برای مردم ایجاد می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها