کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موضع ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران


کد خبر : ۳۸۶۵۵پنجشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۲۵۲۶ بازدید

روزنامه العرب لندن نوشت دولت آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران سیگنال‌های متناقضی برای این کشور می‌فرستد.

روزنامه العرب لندن نوشت دولت آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران سیگنال‌های متناقضی برای این کشور می‌فرستد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه العرب لندن در پایگاه اینترنتی خود نوشت دولت آمریکا سیگنال های متناقضی برای ایران می فرستد، از یک سو رئیس جمهور این کشور از وعده های خود در خصوص لغو توافق هسته ای عقب نشینی کرده است، اما از سوی دیگر تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال می کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه العرب لندن نوشت مواضع چند روز گذشته مسئولان آمریکایی در قبال ایران، به ویژه پس از اذعان کاخ سفید به پایبندی تهران به توافق هسته ای و در شرایطی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان به تحمیل تحریم های جدید علیه ایران ادامه می دهد، مبهم شده است.

دولت ترامپ دوشنبه شب اذعان کرد «ایران همچنان به توافق هسته ای پایبند است» و در عین حال اعلام کرد «ایران روح (این توافق) را نقض می کند.» از این طریق، ترامپ برای دومین بار از «لغو توافق هسته ای با ایران» که از مهم ترین وعده های انتخاباتی اش بود، عقب نشینی کرد.

برخی ناظران سیاسی بر این باورند آشفتگی سیاست خارجی دولت ترامپ در درجه اول ناشی از وجود مراکز نفوذی در داخل این دولت و نهادهای مهم آمریکایی است که بر خلاف رویکردهای رئیس جمهور جدید اقدام می کنند و این مسئله در موضع گیری در قبال بحران قطر و پس از آن، ایران واضح بود.

ایلی لاک، تحلیلگر امور امنیت ملی آمریکا گفت «ترامپ تا آخرین لحظه نزدیک بود توافق هسته ای را برهم زند، اما بازنگری ها به همراه رکس تیلرسون، وزیرامور خارجه و نشست هایی با کارشناسان امنیت ملی موجب شد، وی از تصمیم خود بازگردد.»

لاک تأکید کرد: «رئیس جمهور اصرار داشت که توافق هسته ای را تأیید نکند زیرا معتقد است رفتارهای خصمانه ایران (!) در قبال همسایگانش از زمان روی کار آمدن وی در کاخ سفید بدتر شده است.»

وی تصریح کرد «چند ساعت پیش از اعلام کاخ سفید، همه احتمالات حاکی از این بود که ترامپ توافق هسته ای را تأیید نمی کند و کنگره فرصت پایان دادن به توافق با ایران را به دست می آورد. اما رئیس جمهور از تصمیم خود بازگشت و به کاخ سفید اجازه داد این توافق را تأیید کند.»

وی گفت برخی منابع کاخ سفید تأکید کردند رئیس جمهور آمریکا علی رغم تأیید توافق هسته ای، به طور جدی بر تعامل هوشیارانه در خصوص رفتارهای ایران با همسایگانش پافشاری می کند.

یک مسئول کاخ سفید گفت: «ترامپ و رکس تیلرسون می خواهند تأکید کنند ایران همچنان یکی از خطرناکترین تهدیدات برای آمریکا و امنیت منطقه ای محسوب می شود و همچنان قدرتی است که ثبات منطقه را برهم می زند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها