کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد عجیب رئیس پلیس فارس از نمایندگان مجلس


کد خبر : ۳۸۶۳۵چهارشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۵۰۱۴۰۷ بازدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سردار احمدعلی گودرزی در دیدار مردمی با اهالی محله شیشه‌گری در مسجد ...

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سردار احمدعلی گودرزی در دیدار مردمی با اهالی محله شیشه‌گری در مسجد حسن‌ابن علی (ع) اظهار داشت: امروز در مجلس به گوش می‌رسد که برخی از نمایندگان دانسته یا ندانسته در حال تدوین قوانینی هستند که مجازات قاچاقچیان را کاهش دهند و متأسفانه قوانین دستخوش مسائل سیاسی و انتخاباتی شده و می‌گویند مجازات اعدام باید برای قاچاقچیان برداشته شود.
 
وی با انتقاد از قوانین ضعیف کشور در عرصه مبارزه با جرم و جنایت، خاطرنشان کرد: هزینه جرم در کشور ما پایین و این به خاطر وجود قوانین ضعیف است که متأسفانه در حال حاضر نیز آن را دست‌کاری می‌کنند و در مجلس بحث برداشتن مجازات اعدام از قاچاقچیان را مطرح می‌کنند.
 
نماینده‌ای که با پول قاچاق به مجلس می‌رود، باید از تخفیف مجازات قاچاقچیان حمایت کند!

فرمانده انتظامی استان فارس خطاب به نمایندگانی که چنین قوانینی را وضع می‌کنند، ادامه داد: قاچاقچیانی که با واردکردن مواد مخدر، جوانان مردم را به انحراف کشانده و این‌همه ضربه به مملکت زده‌اند چگونه می‌شود که با آنان با رافت و مهربانی اسلامی برخورد کرد و به آن‌ها تخفیف مجازات داد؟
 
گودرزی اضافه کرد: قوانین ضعیف در کشور به حدی است که برای زیر 500 گرم مواد مخدر یک جریمه 200 هزار تومانی در نظر گرفته است و قاچاقچی قبل از اینکه مأمور ما بخواهد به او برسد با پرداخت این پول خود را آزاد کرده و دوباره به اعمال مجرمانه خود دست می‌زند و این به خاطر ضعف قوانین است که باید هزینه جرم را بالا بُرد تا به این راحتی قاچاقچیان فعالیت نکنند.
 
این مقام مسؤول افزود: نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان وارد مبارزه شده و شهدای بسیاری را در این راستا تقدیم نظام کرده است، اما به دلیل پایین بودن هزینه جرم در کشور، ریشه قاچاق در کشور خشک نمی‌شود و مردم نیز با دیدن این جرم و جنایت‌ها پیش خود می‌گویند که پلیس کجاست و چرا با قاچاقچیان مبارزه نمی‌کند.
 
فرمانده انتظامی استان فارس بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از خارج از کشور با 150 ماهواره فارسی‌زبان در حال ضربه زدن به کیان خانواده ایرانی است، افزود: امروز اگر دستگاه قضایی ما با افراد معلوم‌الحال و مجرم برخورد می‌کند و یا در مقابل نجومی بگیرها موضعی قاطع نشان می‌دهد، بدخواهان نظام راهپیمایی راه انداخته و می‌خواهند سیاه نمایی کنند.
 
گودرزی ادامه داد: دشمن قسم‌ خورده که تمام تلاش خود را برای از بیخ و بن کندن خانواده ایرانی به کار بندد و در این راستا با تبلیغ نحوه درست کردن مواد مخدر صنعتی در شبکه‌های ماهواره‌ای به‌راحتی به جوانان ما آموزش می‌دهد تا آسیب‌های اجتماعی را در جامعه گسترش دهد.
 
وی اضافه کرد: مردم فکر می‌کنند که ورود مواد مخدر به کشور یک اتفاق ساده است درصورتی‌که نمی‌دانند در پشت پرده این قاچاق دست‌هایی نهفته است تا بنیان خانواده ایرانی را از هم متلاشی کند، بنابراین مقابله با این پدیده نیاز به عزمی همگانی دارد.
 
گودرزی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی جامعه را دچار ناامنی خواهد کرد، ادامه داد: پلیس جمهوری اسلامی ایران برخلاف پلیس‌های سایر نقاط دنیا به دلیل عجین بودن با فرهنگ اسلامی، به مباحث فرهنگی و اجتماعی وارد می‌شود و با اقداماتی ایجابی درصدد کمتر کردن آسیب‌ها برمی‌آید.
 
فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها باید متناسب با موضوعات اجتماعی احساس وظیفه کنند، تصریح کرد: امروز شهرداری در مکانی تنگ و باریک مجوز ساخت ساختمان 20 طبقه می‌دهد اما یک پارکینگ برای آن نمی‌سازد و همین باعث ترافیک و شلوغی شده و مأمور پلیس نیز اگر دارندگان خودرو را جریمه کند با واکنش مردم مواجه شده و اگر هم جریمه نکند، ترافیک و شلوغی بیشتر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نمی‌خواهد توپ را در زمین دستگاه دیگری بیندازد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها باید در بحث آسیب‌های اجتماعی احساس مسؤولیت بکنند تا بتوان قدمی در این راستا برداشت.
 
گودرزی با اشاره به فداکاری مأموران نیروی انتظامی در برقراری امنیت در کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند قاچاق، تعطیلی کارخانه‌ها، امواج ویرانگر ماهواره و... سبب افزایش جرم و جنایت شده و در خط مقدم مبارزه با این جنایت‌ها مأموران نیروی انتظامی هستند که سالانه شهدای بسیاری را تقدیم نظام می‌کند.
 
این مقام مسؤول با بیان اینکه نیروی انتظامی در سه سال اخیر 25 شرور مسلح را در استان فارس به هلاکت رسانده است، خاطرنشان کرد: به مردم قول می‌دهیم که تمام نقاط آلوده را شناسایی کرده و از وجود اشرار پاک کنیم.
 
گودرزی همچنین گفت: مردم استان فارس دارای سابقه فرهنگی بالایی هستند و انتظار می‌رود که با این سابقه، مسائل فرهنگی و اجتماعی را بیشتر رعایت کرده و مسؤولان نیز بیشتر رسیدگی کنند.
 
فرمانده انتظامی فارس افزود: متأسفانه آمارها به‌ویژه در بحث رانندگی نشان می‌دهد که استان فارس در شرایط خوبی نیست و وجود 270 هزار معلول ناشی از حوادث رانندگی گواهی بر این حرف است و این در شان استان فرهنگی فارس نیست.
 
وی با بیان اینکه تذکر دادن و امربه‌معروف کردن با زبان خوش تأثیر بسیاری در رفتار افراد دارد، خاطرنشان کرد: هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی ایران پایگاه مردمی ندارد و همین پایگاه مردمی باعث شده تا هیچ تهدیدی بر کشور مؤثر واقع نشود و باید پایگاه مساجد را تقویت کرد تا افراد دلسوز و مؤمن با نفس قدسی خود، بیش‌ازپیش در هدایت افراد جامعه نقش ایفا کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها