کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ویلای 33.5 میلیاردی علی پروین خریدار نداشت! + سند


کد خبر : ۳۸۶۲۷چهارشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۳۱۱۸۹۹۳ بازدید

براساس اینکه ویلای 33.5 میلیارد تومانی علی پروین در منطقه ییلاقی لواسان بابت بدهی برنج و شکر دولتی در مزایده به فروش نرسید، دولت قصد ...
ویلای 33.5 میلیاردی علی پروین خریدار نداشت! + سندویلای 33.5 میلیاردی علی پروین خریدار نداشت! + سند

براساس اینکه ویلای 33.5 میلیارد تومانی علی پروین در منطقه ییلاقی لواسان بابت بدهی برنج و شکر دولتی در مزایده به فروش نرسید، دولت قصد تملک آن را دارد بنابراین نه تنها طلب دولت نقد نشده بلکه دولت باید حدود ۱۰ میلیارد تومان به بدهکار نقداً بپردازد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، موضوع بدهی محمد پروین پسر اسطوره فوتبال ایران به شرکت بازرگانی دولتی ایران بعد از گذشت چند سال هنوز رفع نشده و نامبرده بر اساس نامه نگاری‌های داخلی این شرکت بیش از 24 میلیارد تومان بابت خرید برنج و شکر از ذخایر در گردش شرکت بازرگانی دولتی ایران بدهی دارد.

پسر اسطوره فوتبال برای دریافت ترهینی برنج، از دولت سند ویلای پدر خود یعنی علی پروین در منطقه ییلاقی در لواسان استفاده کرده و آن را نزد شرکت بازرگانی  گرو می گذارد اما به دلیل عدم پرداخت بدهی خود به دولت، شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام به مزایده این ملک برای دریافت پول دولت می کند اما این ویلای گران قیمت به فروش نمی رسد.

بنابراین گزارش، درباره مزایده انجام شده به نظر می‌رسد که  قیمت کارشناسی این ملک  بیشتر از ارزش واقعی آن است . عدم استقبال از مزایده و نبود حتی یک پیشنهاد برای خرید آن ، گویای حقیقت امرو مبین تفاوت قیمت کارشناسی با ارزش واقعی ملک است .

از طرفی نیز باید در نظر داشت در بازار راکد ملک و مستغلات به خصوص برای واحدهای گران قیمت و ییلاقی ، فروش ملک حتی با قیمت واقعی و زیر قیمت واقعی نیز ، به سادگی ممکن نیست .

  عدم استقبال از خرید ملک ، توجیه قابل قبولی برای توقیف و تملیک ملک از سوی بازرگانی دولتی و پرداخت مابه التفاوت حدود 10 میلیارد تومانی از طرف بازرگانی دولتی به آقای پروین نیست و این اقدام با مصالح و منافع شرکت و  با سیاست های جاری دولت در تعارض است، زیرا مشخص نیست که قصد چه بهره برداری و استفاده ای از این ملک برای یک شرکت دولتی وجود دارد و در نهایت این ملک ممکن است صرفا محلی برای تفریح و تفنن شود.

بنابراین گزارش، یحیی آقایی مشاور مدیر عامل مدیر کل حقوقی و امور قرار دادها در تاریخ 17 اسفند 95 نامه ای به قنبری معاون وزیر و  رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل وقت شرکت با موضوع «اعلام نتیجه جلسه مزایده عمومی ملک تعرفه شده شرکت رنگین سفره ایرانیان» می نویسد که مزایده ملک نامبرده انجام اما هیچ فردی حاضر به خرید این ملک نشد بنابراین مالکیت این ملک به شرکت بازرگانی دولتی ایران انتقال خواهد یافت تا بدین صورت بدهی محمد پروین از این ملک کسر شود.

متن این نامه به شرح زیر است: «احتراما پیرو نامه شماره 22/62474/م مورخ 1395/10/28 و ضمن ارسال تصویر صورتجلسه مزایده مربوط به پرونده شرکت رنگین سفره ایرانیان (با مدیریت محمد پروین) به استحضار می‌رساند که برابر صورتجلسه یاد شده هیچ فردی به عنوان خریدار تا پایان وقت مزایده در جلسه مورخ 1395/11/16 شرکت ننموده است. لازم به ذکر است که بدهی فرد مورد نظر در سند رهنی مزبور رقم 242/550/000/000 ریال بوده و ملک مورد رهن به رقم 335/000/000/000 ریال کارشناسی و ارزیابی شده است. لذا ملک مورد نظر با توجه به مصوبه هیات مدیره محترم شرکت متبوع و در اجرای ماده 126 آئین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی در قبال طلب این شرکت و با پرداخت هزینه‌های قانونی (حق‌الاجرا، حق مزایده و مازاد احتمالی) به نام شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انتقال خواهد یافت.»

guxs3x7vpc75hsvbik5d.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها