کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نحوه محاسبه اینترنت نامحدود


کد خبر : ۳۸۶۰۸سه شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۷۵۳۷۰ بازدید

وزیر ارتباطات، برنامه مدنظر برای تدوین نحوه محاسبه اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی را برای کاربران تشریح کرد.

وزیر ارتباطات، برنامه مدنظر برای تدوین نحوه محاسبه اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی را برای کاربران تشریح کرد.

محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های مخابراتی مربوط به فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای تشکیل دادیم تا مدل فروش اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی را برای مشترکان پرمصرف مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف جهان با توجه به تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مدل های مختلفی را برای ارائه اینترنت به کاربران شان به کار گرفته اند، گفت: راه های مختلفی در دست بررسی است تا بتوانیم اینترنت حجمی را برداریم و اینترنت را به صورت نامحدود به کاربران ارائه کنیم.

واعظی ادامه داد: هم اکنون یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم مربوط به کاربران کم مصرفی است که هزینه کمی بابت اینترنت پرداخت می کنند، اگر بخواهیم اینترنت را نامحدود کنیم هزینه این کاربران چند برابر افزایش می یابد، بر این اساس در حال بررسی راه حلی برای حل این مشکل هستیم تا مشترکان کم مصرف اینترنت از این تصمیم ضرری نبینند.

وی با بیان اینکه نحوه محاسبه اینترنت نامحدود به گونه ای است که سرعت را مبنا قرار می دهیم، اضافه کرد: این به این معنی است که دیگر کاربران نیاز به خرید حجم مصرف ندارند و بر اساس سرعتی که نیاز دارند می توانند از اینترنت استفاده کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: قرار است این سرویس در چند بخش شامل اینترنت زیر یک مگابیت، اینترنت بین دو تا سه مگابیت و همچنین اینترنت بالاتر از سه مگابیت تعریف شود و کاربران با توجه به سرعتی که نیاز دارند سرویس خریداری کنند. بر این اساس باید بسته های متعدد برای کاربران تعریف شود تا حتی کاربران کم مصرف نیز در این زمینه ضرر نکنند.

وزیر ارتباطات گفت: تا هفته آینده پیش بینی می کنیم که تصمیم قطعی در مورد این مدل فروش اینترنت خواهیم گرفت.


تدوین دستورالعمل جدید برای تعرفه استفاده از سایت های داخلی در کشور

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص دستورالعمل یکپارچه سازی تعرفه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات گفت: اقدامی که اپراتورهای اینترنتی برای سایت های پربازدید انجام می دهند و تعرفه آن را به ۵۰ درصد کاهش داده اند کافی نیست و ما اعتقاد داریم که این رویه باید برای تمامی سایت های داخلی اجرایی شود.

وی گفت: هم اکنون این مقدمه ای است که شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ترافیک داخلی را به ۵۰ درصد کاهش دهند و مردم نیز از سایت های داخلی با یک دوم قیمت استفاده کنند.

وی گفت: هم اکنون این روش برای ۵۰۰ سایت پربازدید کشور در حال اجراست اما ما قصد داریم با ابلاغ یک دستورالعمل ارائه سرویس به نحوی تعریف شود که تمام سایت های داخلی با تعرفه ۵۰ درصد کاهش نسبت به سایت های خارجی در اختیار کاربران قرار گیرد.

واعظی گفت: این تصمیم قطعی است و به زودی آن را اجرا خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اظهارات اخیر  دبیر کارگروه تعریف مصادیق فیلترینگ مبنی بر اتوبان کشی وزارت ارتباطات برای خارجی ها گفت: وزارت ارتباطات اتوبان کشی زیرساخت های ارتباطی را وظیفه خود می داند تا مردم راحت تر از خدمات استفاده کنند و نیازمند استفاده از سرویس های خارجی نباشند، در همین حال این اتوبان کشی باعث افزایش سرعت و کاهش قیمت دسترسی خدمات ارتباطی شده است. به نحوی که هم اکنون با افزایش ۱۶ برابری پهنای باند این ظرفیت به ۶۲۴ گیگابیت در ثانیه رسیده است.

واعظی همچنین در مورد اتصال متقابل شبکه مخابرات با تلفن های ثابت جدید که از سوی بخش خصوصی ارائه شده است نیز گفت:  این اتصال هم اکنون برقرار شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد به نحوی که طبق گزارش ها تلفن ثابت بخش خصوصی در ۱۶ استان ارائه شده است.

به گزارش مهر، در این مراسم نخستین شبکه دسترسی فیبر نوری برای ساختمان های  تجاری (FTTC) و شبکه تلفن ثابت بخش خصوصی در ۱۶ استان توسط یکی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت با حضور وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه به بهره برداری رسید. این پروژه ها در راستای فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات پایه به کاربران در داخل کشور راه اندازی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها