کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قدرت خریداران دلار در بازار


کد خبر : ۳۸۵۸۵سه شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶:۳۴۱۴۱۷ بازدید

روز دوشنبه، قیمت دلار توان زیادی برای رشد نداشت تا در محدوده 3770 تومان باقی بماند. در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز با یک تومان افزایش ...

روز دوشنبه، قیمت دلار توان زیادی برای رشد نداشت تا در محدوده 3770 تومان باقی بماند. در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز با یک تومان افزایش به قیمت 3779 تومان رسید. با رشد محدود روز گذشته نوسانات جزئی دلار ادامه یافت. به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین دلایلی که در ثبت روزهای کم‌نوسان بازار نقش داشت، کاهش قدرت خریداران ارزی بود. به باور آنها، خریداران ارزی به دو دلیل قدرت گذشته را در بازار در روزهای اخیر نداشتند. اولین موضوع مربوط به کاهش سنتی تقاضا در روزهای انتهایی ماه است. این اتفاق بیشتر تحت‌تاثیر کاهش تقاضای حواله‌ای شرکت تجاری رخ می‌دهد.

دومین مساله، احتیاط نوسان‌گیران در خرید ارزدر نزدیکی مرز 3 هزار و 800 تومان بود، چراکه پیش از این با عرضه و مقاومت بازارساز مواجه شده‌اند. به‌عنوان مثال دلار در تیرماه در مقاطعی تا نرخ 3 هزار و 795 تومان بالا رفت ولی با افزایش عرضه بازارساز رشد بیشتری را تجربه نکرد. این موضوع موجب شده است که قیمت دلار در سال 96 از کانال 3 هزار و 700 تومان خارج نشود و ثبات نسبی را در کانال 3 هزار و 700 تومان تجربه کند. با وجود ثبات این ارز، شماری از معامله‌گران انتظار دارند که بهای دلار در ادامه سال رشد بیشتری را تجربه کند. بخشی از آنها باور دارند، در روزهای آینده قیمت دلار از مرز 3 هزار و 800 عبور خواهد کرد، حال آنکه گروه دیگری معتقدند قیمت به نوسان در کانال 3 هزار و 700 تومان ادامه خواهد داد. روز گذشته همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 208 هزار تومان رسید. بخشی از این رشد ناشی از افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و عبور آن از محدوده هزار و 230 دلار بود. با وجود افزایش سکه تمام، سکه‌های کوچک در مسیر کاهشی قرار گرفتند. روز دوشنبه، نیم‌سکه 9 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 627 هزار تومان رسید. ربع‌سکه نیز کاهش قیمت را تجربه کرد و با 2 هزار تومان افت به قیمت 366 هزار تومان رسید. به گفته بخشی از بازیگران باتجربه بازار، عامل اصلی افت سکه‌های کوچک، حبابی بود که در این قیمت‌ها وجود داشت. در کنار این، کاهش تقاضا برای سکه‌های کوچک دیگر عامل سقوط روز گذشته بود. نیم‌سکه در حالی روز دوشنبه حدود 10 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد که روز یکشنبه در برابر افت قیمت مقاومت کرده بود، حال آنکه در همان روز سکه 3هزار تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود.

بر سر دو راهی

روز گذشته، شاخص بازار ارز در دو راهی محدوده 3 هزار و 770 و 3 هزار و 780 تومان قرار داشت. در سومین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 779 تومان آغاز کرد که افزایشی یک تومانی نسبت به قیمت بسته‌شده روز یکشنبه داشت. در ادامه روز قیمت دلار توانست در مقاطعی وارد محدوده3 هزار و 780 تومان شود، ولی درنهایت روی نقطه 3 هزار و 779 تومان به کار خود پایان داد. به گفته فعالان، بازگشت دلار نشانه‌ای از توقف روند کاهشی دلار بود، هرچند که خریداران ارزی قدرت زیادی برای بالا بردن قیمت از خود نشان ندادند. شاخص بازار ارز از چهارشنبه گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفت و تا روز یکشنبه حدود 15 تومان از ارزش خود را از دست داد. افت نرخ حواله درهم و احتیاط معامله‌گران در آستانه مرز روانی 3 هزار و 800 تومان؛ دو عامل اثرگذار در روند کاهشی بازار بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها