کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران فردا واریز می‌شود


کد خبر : ۳۸۴۸جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸:۵۳۱۴۷۸ بازدید

در پی توافق هسته‌ای 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 مقرر شد 4.2 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران آزاد و طی هشت قسط به حساب بانک مرکزی واریز شود.

قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران فردا واریز می‌شود.

در پی توافق هسته‌ای 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 مقرر شد 4.2 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران آزاد و طی هشت قسط به حساب بانک مرکزی واریز شود.

در این راستا قسط اول دارایی‌های ایران که مبلغ 550 میلیون دلار و نزد بانک مرکزی ژاپن بود، سوم فوریه از طریق نشنال بانک سوییس به فرانک سوییس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.همچنین اعلام شده بود که دومین قسط دارایی‌های بلوکه شده ایران اول مارس به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود اما با توجه به این که این تاریخ مصادف با روز تعطیل کشورهای اروپایی بود، واریز 450 میلیون دلار به عنوان قسط دوم به تعویق افتاد که طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران فردا - شنبه - باید واریز شود.

سیف، روز چهارشنبه بعد از پایان جلسه هیات دولت عنوان کرد که طی سه روز قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران واریز خواهد شد.

بر این اساس فردا - شنبه - باید قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران واریز شود.

به گفته سیف مکانیزم پرداخت قسط دوم از دارایی‌های بلوکه شده ایران تعبیه شده و به حساب‌مان واریز می‌شود.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، امروز - هفتم مارس - قرار است کره جنوبی 550 میلیون دلار از بدهی نفتی‌اش به ایران را به عنوان سومین قسط پرداخت کند که با توجه به تعطیلی ایران، نحوه جابجایی این مبلغ و قطعی بودن پرداخت آن مشخص نیست.

قسط سوم تا هشتم دارایی‌های ایران به ترتیب باید در این تاریخ‌ها واریز شود: 7 مارس: 550 میلیون دلار، 10 آوریل: 550 میلیون دلار ، 15 آوریل: 450 میلیون دلار، 14 مه: 550 میلیون دلار، 17 ژوئن: 550 میلیون دلار، 20 ژوییه: 550 میلیون دلار (20 ژوییه یکشنبه است از این رو پرداخت ممکن است به 21 ژوییه به تعویق بیفتد).



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها