کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاهی به نوکیا 3: میان‌رده‌ای تازه‌ نفس


کد خبر : ۳۸۳۸۳چهارشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷:۵۵۳۶۰۵ بازدید

نوکیا مدت‌ها بوده که در سکوتی طولانی به سر می‌برد و هیچ‌کس خبر خاصی از آن نداشت. اما وقتی که همه فکر می‌کردند که این کمپانی ...

آی‌تی‌رسان- نوکیا مدت‌ها بوده که در سکوتی طولانی به سر می‌برد و هیچ‌کس خبر خاصی از آن نداشت. اما وقتی که همه فکر می‌کردند که این کمپانی کهنه‌کار روبه نابودیست٬ ناگهان نوکیا از میان خاکسترها سردرآورد و با معرفی از چند گوشی کاربران را متعجب و رقیبان را میخکوب کرد.

حتی چندی پیش خبر آمد که شاید اینترنت 5G با کمک نوکیا به ایران آورده شود تا ایرانیان هم اندکی حس سرعت چندین مگابایتی را بچشند و ناکام از دنیا نروند! شاید این برند پرآوازه بتواند جایگاه پیشین خود را پس بگیرد و گوی سبقت را از رقیبانی قلدر و مغرور برباید! هیچ‌کس از آینده خبر ندارد و تنها زمان، درستی یا نادرستی این موضوع را مشخص می‌کند. در این مطلب قصد داریم٬ نگاهی به اسمارت‌فونی میان‌رده از این کمپانی فنلاندی بیندازیم که نامش 3 است. بله! همین اسم کوتاه و مختصر باعث شده که راحت بر زبان جاری بشود و در ذهن‌ها باقی بماند.


نوکیا 3


طراحی ظاهری

طراحی! این مورد جز نهایی‌ترین چیزهایی است که یک کمپانی برای ساختن میان‌رده‌اش به آن اهمیت می‌دهد. ساده‌تر بگوییم «طراحی ظاهری در میان این محصولات به‌طور محسوسی نادیده گرفته می‌شود و المان‌های دیگر از اهمیت بیش‌تری برخوردارند.» اما این مدل انگار رگه‌ای از زیبایی و چشم‌نوازی را به همراه دارد و این را از برداران بزرگ‌ترش مانند نوکیا 6 به ارث برده است.

قاب پشتی این گوشی پلاستیکی بوده و خیلی کم‌تر از بزرگان شیشه‌ای (!) لک و اثرانگشت را جذب می‌کند و مقاومت خوبی هم دارد. نوکیا فریم این اسمارت‌فون را از فلزی ساخته است که جذابیت زیادی دارد و جلوه‌ای دلربا به دستگاه بخشیده است. دوربین و فلاش هم درون یک قاب بیضی‌‌مانند جای گرفته و از زبان طراحی جدید نوکیا کاملا پیروی می‌کنند. همچنین این هندست 8.5 میلی‌متر ضخامت دارد و در این بازه قیمتی این مورد یک امر عادیست و شاید این عدد بین رقیبان این موبایل حتی بیش‌تر هم باشد!

در لبه سمت راست دکمه پاور و کلیدهای مربوط به صدا قرار گرفته است که ناخودآگاه دست روی آن‌ها قرار می‌گیرد! در لبه سمت چپ هم درگاه‌ سیم‌کارت اول و شیار سیم‌کارت دوم و میکرو ‌اس‌دی به چشم می‌خورد. البته سیم‌کارت دوم و میکرو‌ اس‌دی در یک جایگاه هستند و باید یکی از آن‌ها برای بهره‌بردن از دیگری قربانی کنید. در قسمت زیرین هم دو اسپیکر٬ میکروفون و درگاه میکرو یو‌اس‌بی دیده می‌شوند که توازنی ندارند و در لبه پایینی پخش و پلا هستند!

خوشبختانه لبه بالایی میزبان جک 3.5 میلی‌متری صداست. قاب جلو چیز خاصی برای گفتن ندارد و مانند دیگر میان‌رده‌هاست. البته این هندست در رنگ‌های سفید نقره‌ای٬ سفید مسی٬ مشکی و آبی تولید می‌گردد که نسبتا چشمگیر و جذاب هستند.
 

نوکیا 3

صفحه‌نمایش

این دیسپلی از نوع IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی است که در نمایشگر 5.0 اینچی٬ چگالی 294 پیکسل‌ بر اینچ را فراهم کرده است و اگر نگاهی به رقیبان این موبایل بیندازید٬ درمی‌یابید که اکثر آن‌ها همچنین کیفیتی دارند. این صفحه‌نمایش توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود و نباید زیاد نگران نمایشگر باشید. چون اگر هم بشکند مانند امولدها که بسیار گران‌قیمت هستند٬ نیست و هزینه تعویض آن به مراتب کم‌تر است.

دیسپلی این اسمارت‌فون حدود 67 درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده که (از این نظر) کم و بیش شبیه آیفون است! درکل این نمایشگر برای انجام کارهای روزانه و معمولی مطلوب به‌نظر می‌رسد.


سیستم‌عامل٬ سخت‌افزار و عملکرد

اندروید 7 (نوقا) در این موبایل حضور دارد و دیگر خبری از مایکروسافت نیست و انگار نوکیا می‌خواهد خود را در دل گوگل جا کند و به‌نظر نقشه‌هایی در سر دارد! البته این کمپانی فنلاندی اندروید خالص و پرسرعت را در این گوشی قرار نداده و کمی تغییر و تحول به آن داده است که تاحدودی شبیه رابط کاربری پرچمدارکش‌های وان‌پلاس شده است!

قلب تپنده این اسمارت‌فون را مدیاتک MT6737 تشکیل داده و یک هسته گرافیکی از مالی مدل T720MP1 همراه این مجموعه سخت‌افزاری شده تا بتوانید بازی‌های عادی و شاید نیمه‌سنگین را اجرا کنید و نگران لگ‌های متعدد نباشید. این چیپست از برند تایوانی مدیاتک چهار هسته دارد که همگی روی 1.4 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. همین‌طور 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه همراه همه این‌ها شده و به کاربر امکان این داده شده است تا 256 گیگابایت حافظه دستگاه را افزایش داده و از فضای بیش‌تر لذت کافی را ببرد.
 

نوکیا 3

باتری

ظرفیت باتری این مدل 2630 میلی‌آمپر است و باتوجه به سخت‌افزار میان‌رده و رزولوشن پایین صفحه درمی‌یابیم که این باتری برای این مدل بسیار مطلوب است و اگر به صورت کلی نگاه کنیم٬ باید بگوییم که این موبایل کار شما را راه می‌اندازد. ضمنا با این دستگاه می‌توانید تا 10 ساعت به وبگردی و تا 8 ساعت به نگاه‌کردن ویدیو مشغول باشید. متاسفانه این باتری از هیچ فن‌آوری برای سریع‌تر شارژشدن برخوردار نیست و باید صبر پیشه کنید تا گوشی‌تان 100 درصد شارژ شود.
 

نوکیا 3

دوربین

دوربینی که در قاب پشتی این موبایل تعبیه شده 8 مگاپیکسل رزولوشن با دریچه دیافراگم f/2.0 دارد و توسط تک فلاشی LED همراهی می‌شود تا در مکان‌هایی با نور ضعیف مشکل چندانی در عکس‌برداری نداشته باشید و باتوجه به عدد گشادگی دیافراگم باید بگوییم که این موبایل از هم‌قطارهایش در محیط‌های تاریک بهتر عمل می‌کند و خوشنودتان خواهد کرد. همچنین با این موبایل می‌توانید ویدیو‌های اچ‌دی ضبط کنید و این اسمارت‌فون از گرفتن ویدیوهایی با رزولوشن بیش‌تر معذور است و شرمنده‌تان می‌شود.

مشخصات دوربین جلو نیز دقیقا مانند دیگری در قاب پشت است و فرقی ندارد. پس همین‌جا باید بگوییم که سلفی‌هایی که با این هندست می‌گیرید٬ بسیار واضح و شفاف هستند.

نوکیا 3



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها