کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت سوخت در عربستان به تعویق افتاد


کد خبر : ۳۸۲۷۲دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷:۱۵۶۴۷ بازدید

4 منبع آگاه گفتند، دولت عربستان به دلیل رشد اقتصادی منفی این کشور، احتمالا طرح های خود برای افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی ...

4 منبع آگاه گفتند، دولت عربستان به دلیل رشد اقتصادی منفی این کشور، احتمالا طرح های خود برای افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی را تا اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۱۸ به تاخیر خواهد انداخت.

به گزارش پایگاه خبری گالف تایمز، 4 منبع آگاه گفتند، دولت عربستان به دلیل افت رشد اقتصادی این کشور، احتمالا طرح های خود برای افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی را تا اواخر امسال یا اوایل سال 2018 به تاخیر خواهد انداخت.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، دولت عربستان قصد دارد قیمت حامل های انرژی را در زودترین زمان ممکن در ماه اکتبر و به احتمال فراوان در اوایل سال آینده میلادی افزایش دهد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در ماه دسامبر گفته بود، افزایش بعدی قیمت ها «در سال 2017 دیر هنگام نخواهد بود.» سخنگوی وزارت دارایی عربستان هفته گذشته از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

دو منبع آگاه گفتند، دولت دور بعدی افزایش قیمت ها را به تاخیر انداخته زیرا می خواهد اطمینان یابد که افزایش قیمت ها فعالیت های صنعتی را کند نخواهد کرد. این منابع اضافه کردند، دولت همچنان در حال ارزیابی این مسئله است که چه مقدار قیمت ها را بالا ببرد که به اقتصاد لطمه نخورد.

عربستان به دلیل کاهش شدید قیمت جهانی نفت در تلاش است تا هزینه های خود را کاهش دهد و درآمدهای غیر نفتی خود را بالا ببرد. اصلاح یارانه حامل های انرژی بخش مهمی از برنامه اصلاحات اقتصادی دولت عربستان است. این کشور همچنین قصد دارد شرکت های دولتی از جمله بخشی از سهام شرکت سعودی آرامکو را در بورس به فروش برساند. عربستان در ماه دسامبر قیمت سوخت را افزایش داد و برنامه هایی را برای افزایش بیشتر قیمت حامل های انرژی اعلام کرد. اما تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه نخست امسال نیم درصد کاهش داشته و این نشان دهنده وسعت چالش هایی است که این کشور متکی به نفت، برای اصلاح ساختار اقتصادی خود با آن مواجه است.

به علاوه، پرداخت یارانه به شهروندان کم درآمد و با درآمد متوسط برای کمک به آنها جهت تطبیق دادن خود با کاهش یارانه ها و دیگر اقدامات ریاضتی قرار بود در ماه جاری میلادی آغاز شود، اما هنوز این پرداخت ها شروع نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها