کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 دلیل برتری iPhone 5S بر سامسونگ Galaxy S5


کد خبر : ۳۸۰۹چهارشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸:۱۴۶۹۱۰ بازدید

افرادی که معتقدند محصول جدید سامسونگ چیز زیادی برای رقابت با اپل ندارد، به موارد زیر به عنوان وجه برتری محصولات اپل اشاره می کنند ...

افرادی که معتقدند محصول جدید سامسونگ چیز زیادی برای رقابت با اپل ندارد، به موارد زیر به عنوان وجه برتری محصولات اپل اشاره می کنند:

1- طراحی بهتر
 


اگرچه طراحی درب پشتی S5 با S4 کمی متفاوت است اما این تفاوت بسیار جزیی است و این دو را می توان شبیه یکدیگر دانست. اما تنها یک تفاوت بد وجود دارد و آن هم پورت microUSB در S5 است که با یک درپوش پوشانده شده است. سامسونگ با این درپوش مدعی است که گوشی اش ضد آب است! اما بسیاری ترجیح می دهند مراقب گوشی خود باشند که در آب نیفتد تا اینکه بخواهند هر روز برای شارژ گوشی خود این درپوش را به سختی باز کنند. از طرف دیگر اگرچه پشت S5 احساس بهتری به آدم می دهد اما پشت فلزی iPhone 5s شیک تر است. مسلما فلز بر پلاستیک برتری دارد.

 2- رابط کاربری خلاقانه تر
 


اگرچه تغییر ظاهر TouchWiz سامسونگ در اندروید یک حرکت خوب بود، اما همچنان iOS برای کار با تلفن همراه راحت ترین سیستم عامل است. در S5 با سویپ کردن از بالا به پایین منویی مملو از گزینه های خوب نمایش داده می شود اما این بیشتر برای کاربران حرفه ای مناسب است، نه کاربران عادی که ممکن است سردرگم شوند.

در آیفون ۵s در منوهای سریع، گزینه های زیادی را به کاربر نمایش نمی دهد و آیفون از این نظر برای کاربران مبتدی راه تر است.

3- iCloud و iTunes
 


این یک ویژگی مخصوص اکوسیستم اپل است که همه را مجذوب خود کرده است. البته شاید در ایران به علت سرعت پایین اینترنت زیاد مفید واقع نشود اما در کل، اینکه شما بتوانید بدون دردسرهای انتقال فایل، یک فایل را به راحتی در لپ تاپ و گوشی موبایل خود استفاده کنید یک گزینه جالب است.

در مورد محتوا نیز، سامسونگ سعی کرده است فیلم ها، کتاب ها و … را در فروشگاهی در اختیار کاربران قرار دهد اما به نظر نمی رسد تعداد زیادی از کاربران سامسونگ از Hub محصولات سامسونگ زیاد استفاده کرده باشند و بیشتر ترجیح می دهند از فروشگاه گوگل یا منابع ثالث برای به دست آوردن محتوا استفاده کنند. برتری اپل بر سامسونگ در نحوه خرید این محتواهاست. کاربران اپل به راحتی با داشتن حساب iTunes می توانند مبالغ اپلیکیشن ها را بپردازند. کاری که سامسونگ به تازگی دارد روی آن کار می کند تا با PayPal به توافقی در این زمینه برسد.

4- اپلیکیشن و دیگر هیچ
 


Secret. Infinity Blade 3. Flappy Birds. Vine. Mailbox. Amazon Instant Video. Facebook Paper. Tinder، و …. باز هم برایتان بشماریم؟!

تقریبا اکثر اپلیکیشن ها چه بازی باشد و چه اپلیکیشن پیام رسانی، به نظر می رسد ابتدا برای iOs ارائه می شود و حتی برخی از آنها هرگز برای اندروید هم عرضه نمی شود. توسعه یک اپلیکیشن برای اندروید مشکلاتی از قبیل تطبیق آن با ورژن اندروید، صفحه نمایش و رزولوشن صفحه دارد. اما در iOS اینگونه نیست و طراحی بسیار راحت تر است.

مورد دیگر که برای توسعه دهندگان نکته مثبت و برای کاربران نکته منفی است، آن است که کاربران برای خرید یک اپلیکیشن در آیفون به طور متوسط سه برابر بیشتر از خرید اپلیکیشن اندرید پول پرداخت می کنند (به طور متوسط ۱۹ سنت در برابر ۶ سنت).

5- امنیت بیشتر
 


5S_S5_malwareعلی رغم برخی مشکلات امنیتی که با ارائه بسته های به روز رسانی برطرف می شود، در کل سیستم عامل اپل یک سیستم عامل بسته تر و امن تر است که کمتر مورد تهدید واقع می شود. مطالعه ای که توسط کسپراسکای انجام شد نشان داد 98 درصد بدافزارهای مخصوص اندروید هستند که البته هم محبوبیت بیشتر این سیستم عامل و هم آسیب پذیری بیشتر آن را نشان می دهد. خبر خوب آن است که بسته های امنیتی بسیار زیادی برای تامین امنیت گوشی های اندرویدی و S5 وجود دارد اما خبر بد آن است که بسیاری از کاربران سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندند و از این بسته های امنیتی اصلا استفاده نمی کنند.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها