کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایرانی‌ها عسل‌ را گران‌تر از قیمت جهانی می‌خرند


کد خبر : ۳۸۰۱۶سه شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۱۸۱۸۳۱ بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ایران قیمت بیشتری بابت عسل در مقایسه با بازارهای صادراتی توسط مردم پرداخت ...

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ایران قیمت بیشتری بابت عسل در مقایسه با بازارهای صادراتی توسط مردم پرداخت می‌شود، گفت: از ۸۰ هزار تن عسل تولیدی کشور تنها دو درصد صادر و مابقی هم در داخل مصرف می‌شود.

حسن رکنی در همایش زنبورداری ارگانیک اظهار کرد: سرعت تولید محصولات ارگانیک در دنیا خیلی بالا است اما در ایران وضعیت مناسبی ندارد و اقدامات در این رابطه صورت نگرفته است.

وی افزود: برای توسعه تولیدات ارگانیک در کشور در ابتدا باید الزاماتی مانند آموزش را فراهم کنیم که برگزاری همایش و کارگاه‌هایی در این ارتباط اثرگذار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: سالانه بیش از 80 هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود و ایران چهارمین کلونی‌دار بزرگ در دنیا به حساب می‌آید اما از لحاظ تولید محصول نهایی در رتبه هشتم قرار داریم که این امر به معنی کم بودن بهره‌وری در این بخش است.

رکنی تصریح کرد: در تولیدات زنبور عسل باید تنوع ایجاد شود و تنها از این مجموعه نباید عسل بیرون آید. ژل رویال برای زنبورداران سودآور است که این امر با آموزش حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: برای افزایش بهره‌وری در تولید باید ببینیم که دنیا از چه تکنیکی استفاده می‌کند و برای این کار می‌توانیم از یقه‌آبی‌ها در دنیا کمک گرفته و دانش آنها را به ایران بیاوریم.


* ایرانی‌ها قیمت بالاتری بابت عسل می‌پردازند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در ادامه با اشاره به وضعیت تولید ارگانیک در کشور گفت: در محصولات ارگانیک مطرح است که سبک تولید 30 تا 40 درصد کاهش می‌یابد اما از آن طرف با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد زیرا مردم حاضر هستند برای سلامت خود پول بیشتری خرج کنند. از طرفی نیز تولیدات ارگانیک برای محیط زیست بهتر است.

رکنی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بالا بودن قیمت عسل گفت: با وجود اینکه اقبال زیادی به تولید عسل ایران در دنیا وجود دارد اما به دلیل قیمت بالاتر آن در بازار ایران اولویت عسل تولیدی در بازار داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: از 80 هزار تن عسل تولید کشور تنها 2 درصد یعنی 1500 تا 1600 تن آن صادر می‌شود و مابقی آن با توجه به مزیت عرضه در بازار داخلی صادر نمی‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها