کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان نفت خود را گران می‌کند


کد خبر : ۳۷۹۵۴دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۵۲۹۰۲ بازدید

منابع تجاری گفتند، عربستان ممکن است قیمت نفت خام سنگین خود برای عرضه در بازار آسیا در ماه اوت را به بالاترین رقم در طی بیش از ...

منابع تجاری گفتند، عربستان ممکن است قیمت نفت خام سنگین خود برای عرضه در بازار آسیا در ماه اوت را به بالاترین رقم در طی بیش از 3 سال گذشته برساند.

به گزارش رویترز، منابع تجاری گفتند، عربستان ممکن است قیمت نفت خام سنگین خود برای عرضه در بازار آسیا در ماه اوت را به بالاترین رقم در طی بیش از 3 سال گذشته برساند.

این اقدام پس از آن صورت خواهد گرفت که در پی پیروی عربستان از توافق کاهش تولید و کاهش تولید نفت خام سنگین این کشور، حاشیه سود تولید نفت کوره از نفت خام سنگین به بالاترین رقم های خود رسیده است.

4 خریدار آسیایی نفت خام گفتند، شرکت سعودی آرامکو احتمالا در ماه اوت قیمت رسمی نفت خام سنگین عرب خود در بازار آسیا را به میزان 20 سنت افزایش خواهد داد و به 1.56 دلار پایین تر از متوسط تعرفه های عمان و دوبی خواهد رساند. این رقم بالاترین رقم برای این نوع نفت از دسامبر 2013 تاکنون است.

یک منبع پنجم نیز گفت، قیمت این نوع نفت از این ماه ثابت باقی خواهد ماند.

افزایش قیمت نفت خام سنگین عربستان ممکن است تقاضا برای خرید این نوع نفت از دیگر تولید کنندگان خارومیانه و همچنین کشورهای روسیه، آنگولا و کشورهای آمریکایی را افزایش دهد.

یک تاجر نفتی گفت: «شاید آنها (سعودی آرامکو) به دلیل توافق کاهش تولید اوپک و افزایش تقاضای داخلی در فصل گرما، عرضه نفت سنگین عرب را برای ماه اوت کاهش دهند.»

کاهش عرضه نفت خام سنگین موجب کاهش تولید نفت کوره شده و سود حاصل از فروش این فرآورده نفتی را در آسیا به بالاترین رقم خود رسانده است.

در همین حال، این 4 منبع مطلع پیش بینی کردند که قیمت نفت سبک عرب عربستان، در ماه اوت به پایین ترین رقم 2 ماه گذشته برسد.

قیمت رسمی نفت عربستان معمولا حدود پنجم هر ماه میلادی منتشر می شود و با تاثیری که روی روند قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق می گذارد، عملا بر قیمت بیش از 12 میلیون بشکه نفتی که روزانه از این کشورها به آسیا می رود تاثیر دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها