کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دفاع اروپا و انتقاد آمریکا از توافق اتمی با ایران


کد خبر : ۳۷۸۵۶شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۵۶۲۱۹۷ بازدید

نماینده آمریکا در سازمان ملل، از توافق اتمی کشورهای پنج به علاوه یک با ایران انتقاد کرد. در مقابل اما نمایندگان آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا این ...
دفاع اروپا و انتقاد آمریکا از توافق اتمی با ایراندفاع اروپا و انتقاد آمریکا از توافق اتمی با ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل، از توافق اتمی کشورهای پنج به علاوه یک با ایران انتقاد کرد. در مقابل اما نمایندگان آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا این توافق را بهترین راه برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دانستند.

نیکی هیلی، نماینده دائمی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل، روز پنج‌شنبه (۲۹ ژوئن، ۸ تیر) در جلسه‌ای که به صورت دوره‌ای برای بررسی توافق اتمی با ایران در شورای امنیت برگزار می‌شود گفت: «تنها با داشتن رابطه عادی با آمریکا و سایر کشورهای دنیا می‌توان جلوی ادامه رفتار مخرب ایران را گرفت.»

در مقابل سفیر ایتالیا در سازمان ملل تصریح کرد که اگرچه آزمایش موشک‌های بالستیک ایران در ماه ژانویه در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل بود اما ناقض برجام نبود.

رئیس کمیته اتحادیه اروپا در سازمان ملل نیز درباره توافق اتمی ایران گفت: «بدون این توافق دنیا جای امن‌تری نخواهد بود.»

او اجرای دقیق تعهدات از سوی تمامی طرف‌های این قرارداد را بهترین راه برای اعتمادسازی دانست.

سفیر آلمان در سازمان ملل نیز توافق صورت‌گرفته با ایران را "موفقیتی برجسته" دانست و اضافه کرد که از زمان رفع تحریم‌ها وضعیت اقتصادی در ایران بهبود پیدا کرده است.

هارالد براون در ادامه گفت: «یک سال و نیم پس از آغاز اجرایی شدن برجام، هیچ شکی نیست که این توافق کارکرد داشته است. تمامی طرف‌های درگیر بر تعهداتشان پایبند بوده‌اند. این یک همکاری مهم برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است.»

در جلسه دوره‌ای بررسی توافق اتمی با ایران در شورای امنیت سازمان ملل ابتدا دبیرکل سازمان ملل سومین گزارش در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ را ارائه کرد. پس از آن نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشش درباره اقدامات ایران را در اختیار اعضا گذاشت.

در حالی که کشورهای اروپایی همچنان تلاش می‌کنند تا دائما از توافق اتمی صورت‌گرفته با ایران پشتیبانی کرده و آن را حفظ کنند، ایالات متحده آمریکا از نرمش در برابر این توافق خودداری می‌کند.

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری آمریکا، بارها اشاره کرده که قصد دارد این توافق را که در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما امضا شده، بازنگری کند. او اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۷) گفت: «ایران طبق انتظارات روح این توافق‌نامه عمل نکرده است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها