کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خط 7 مترو تهران؛ دستمریزاد اما...


کد خبر : ۳۷۶۲۲جمعه، ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۳۸۴۰۶۲ بازدید

حمل‌ونقل از قسمت‌های زیربنایی اقتصاد جامعه به شمار می‌رود که با ایفای نقش رابط میان بازار تولید و مصرف، مانند پلی است که بخش‌های ...
خط 7 مترو تهران؛ دستمریزاد اما...خط 7 مترو تهران؛ دستمریزاد اما...

صمت- حمل‌ونقل از قسمت‌های زیربنایی اقتصاد جامعه به شمار می‌رود که با ایفای نقش رابط میان بازار تولید و مصرف، مانند پلی است که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کنند.

صنعت حمل‌ونقل در کشور ما، دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت که ویژگی اصلی آن تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر بوده است. بهبود کیفیت زندگی شهروندان، کاهش تعداد روزهای ناسالم هوا، صرفه‌جویی در وقت مسافران در زمان تردد شهروندان و کاهش میزان تصادفات از دستاوردهای ورود مترو در زندگی شهری است. قطار شهری (مترو) یکی از سامانه‌های حمل‌ونقل شهری است که امروز در شهرهای بزرگ کاربرد فراوانی یافته و رو به گسترش است. از منافع عمده مترو، کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، مصرف انرژی کمتر، اشغال کمتر زمین و بالا رفتن ایمنی است.

همچنین به علت محصور بودن مسیر، تعداد تصادفات و مرگ و میر به نحو بارزی کاهش می‌یابد. از مهم‌ترین منافع زیست‌محیطی سیستم حمل‌ونقل مترو کاستن از تعداد سفر به وسیله اتومبیل شخصی است، زیرا برای عبور ۱۰ هزار نفر در دو جهت نیاز به حدود ۵ هزار اتومبیل شخصی است. در این‌باره نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به این سوال که چه استانداردهایی برای راه‌اندازی مترو لازم است، گفت: با توجه به راه‌اندازی خط ۷ مترو تهران بدون تکمیل زیرساخت‌ها باید بگویم ایستگاه‌های افتتاح شده خط ۷ مترو تهران تنها از یک سکوی آهنی برخوردار است و قطارهای آن هم هر نیم ساعت در ایستگاه‌ها توقف دارند. قاسم میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با صمت با یادآوری بازدیدی که در روزهای اخیر از خط ۷ مترو داشته است، افزود: خط ۷ مترو تهران بدون تهویه و سایر زیرساخت‌های لازم افتتاح شده است. در حقیقت این خط باید دست‌کم یک ماه دیگر و پس از تکمیل نهایی افتتاح می‌شد. یک ایستگاه مترو و مجموعه ایستگاهی باید همه زمینه‌های زیرساختی مانند برودت هوا (گرمایشی -سرمایشی)، تسهیلات نقل و انتقال به طبقه همکف، پله برقی و... و زیرساخت‌هایی را که می‌تواند مشکلات رفت و آمد را برطرف کند، داشته باشد. او ادامه داد: ایستگاه‌های مترو باید دارای ایمنی‌های لازم باشد، همچنین هشدارهای مختلف مانند آتش‌نشانی و... باید در مترو دیده شود. 

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه افتتاح خط ۷ مترو تنها برای درج در کارنامه شهرداری انجام شده است، افزود: هرچند توسعه مترو برای پایتخت از اهمیت بالایی برخوردار است اما به نظر می‌رسد شهرداری برای هزینه‌کرد حساب‌های خود در مدت باقیمانده نسبت به افتتاح این خط مترو اقدام کرده است. در این زمینه اگر حوادثی ایجاد شود به طور حتم مسئولان باید توانایی مقابله با آن را داشته باشند و از قبل تمهیدات لازم اندیشیده شده باشد. میرزایی‌نکو تاکید کرد: این اقدامات در زمان افتتاح مترو قیطریه، تجریش و... دیده شده بود، در حقیقت پروژه‌هایی که مدت‌ها متوقف شده بود، به یکباره در دستور کار شهرداری برای افتتاح قرار گرفته است که این اقدام جای بسی تامل دارد.


اتصال غرب به جنوب‌شرق

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ابهاماتی که درخطوط ۷مترو ایجاد شده است، گفت: استانداردهای ساخت رعایت شده اما معتقدیم هر افتتاحی باید به صورت واقعی باشد و خطوط کامل شده و یا دست‌کم به پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی رسیده باشد و پس از آن افتتاح شود. محسن سرخو در گفت‌وگو با صمت افزود: طول خط ۷، ۲۷ کیلومتر است که درحال‌حاضر ۲۲ کیلومتر آن با ۷ ایستگاه فعال افتتاح شده است.

اگر خط ۷ به بهره‌برداری کامل برسد و با تمام ظرفیت کار کند، می‌تواند روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابه‌جا کند. او با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از پایان سال مابقی ایستگاه‌های خط ۷ وارد مدار شوند، اظهار کرد: افتتاحیه‌ای که هفته گذشته توسط شهردار تهران برای خط ۷ مترو انجام شد، به معنای تکمیل نهایی نیست و باید افتتاحیه زمانی انجام شود که پروژه به پایان رسیده باشد نه اینکه تنها حفر تونل و ریل‌گذاری تمام شده باشد. سرخو با بیان اینکه ایستگاه ابتدایی و انتهایی خط ۷ با ۵ ایستگاه میانی افتتاح شده و مابقی مسیر خالی است، بیان کرد: خط ۷ شمال‌غرب را به جنوب‌شرق وصل می‌کند و براساس برنامه ۵ ساله شهرداری باید در سال ۹۴ به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت که این مهم محقق نشد و حالا با وجود یک سال و نیم تاخیر شاهد هستیم که تنها ۷ ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


پرونده خط 3 مترو تهران تا پایان ماه رمضان بسته می‌شود

به گزارش تهران سما، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بیست‌وسومین ایستگاه مترو تهران در خط ۳ نیز افتتاح شد و تا بهره‌برداری کامل از این خط، تنها یک گام باقی مانده است. هابیل درویشی با بیان اینکه پرونده خط ۳ مترو تهران در روزهای اخیر بسته می‌شود، عنوان کرد: این خط نیز مانند روال افتتاح و بهره‌برداری خطوط دیگر آزمایش خواهد شد و پس از طی شدن دوره آزمایشی مطابق ایستگاه‌های دیگر به کار خود ادامه خواهد داد. درویشی درباره خط ۷ مترو تهران نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: خط ۷ مترو، مشاور و مدیر طرح دارد که در زمینه بررسی وضعیت ایمنی آن تلاش می‌کنند و از همه جهات خط را بررسی کرده‌اند؛ اما برخی افراد خود را به خواب زده‌اند و موفقیت‌ها را نمی‌بینند که نمی‌شود آنان را بیدار کرد؛ مگر آنکه تقوا و معرفت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: برای خط ۷ پست فشار قوی برق تهیه کرده‌ایم و دارای دو پست برق است تاهرزمان با قطعی برق ربه‌رو شدیم، خط دچار مشکل نشود که این مورد در سایر خطوط وجود ندارد. درویشی در ادامه بهره‌برداری از این پروژه‌ها را عظیم عنوان و خاطرنشان کرد: برخی‌ها تحمل دیدن موفقیت شهرداری تهران را ندارند؛ زیرا در هیچ دوره‌ای این پروژه‌های عظیم به بهره‌برداری نرسیده بود. وی ادامه داد: دوستانی که قضاوت می‌کنند و می‌گویند این خطوط ایمن نیست، بدون حضور ما بروند و از پروژه‌ها بازدید کنند و بعد قضاوت کنند؛ چرا که تمام خطوط بارها آزمایش شده و بعد از کامل شدن به بهره‌برداری رسیده است.

درویشی خاطرنشان کرد: اگر پیگیری‌های قالیباف نبود، امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم نبودیم. ایستگاه مترو محلاتی در خط ۳ مترو با شروع کار خود، جابه‌جایی بیش از ۳۰ هزار مسافر را به سفرهای روزانه اضافه خواهد کرد. از نگاه کارشناسان، توسعه حمل‌ونقل همگانی با افزایش پویایی حمل‌ونقل، بهبود الگوهای کاربری زمین، اشتغالزایی، کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، آب، محیط‌زیست و... در رشد اقتصادی جوامع نقش بزرگی ایفا می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها