کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حکم عوامل دستگیر شده داعش در فارس صادر شد


کد خبر : ۳۷۵۸۷چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸:۲۸۲۶۹۳ بازدید

رئیس کل دادگستری فارس از صدور حکم عوامل دستگیر شده داعش در تاسوعای سال گذشته خبر داد.

رئیس کل دادگستری فارس از صدور حکم عوامل دستگیر شده داعش در تاسوعای سال گذشته خبر داد.

علی القاصی مهر ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته قوه قضاییه ، در خصوص وضعیت افراد دستگیر شده داعش در فارس، گفت: عواملی که در تاسوعای سال گذشته دستگیر شده بودند حکم آنها پس از بررسی و تحقیقات کامل صادر شد.

وی ادامه داد: ۲ نفر از عوامل اصلی این گروه به ۱۵ سال حبس و ۴ نفر دیگر هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری فارس در خصوص این حکم، گفت: این افراد به جرم اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های تکفیری محاکمه شدند.

القاصی مهر تاکید کرد: به دلیل اینکه این افراد قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند محارب به حساب نمی آیند بنابر این حکم ۱۵ سال حبس برای آنها صادر شد.

وی در خصوص گروه دوم نیز گفت: گروه دوم دستگیر شدگان پس از عملیات تروریستی تهران در فارس دستگیر شدند که این افراد مشکوک به عضویت در داعش هستند و تحقیقات در خصوص وابستگی آنها همچنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به دستگیری فردی که اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود، گفت: این فرد دستگیر شده و طی تحقیقات انجام شده دلیل این حرکت عقده گشایی بوده است.

القاصی مهر افزود: جرم این فرد مشخص است اما عضویت در گروه داعش ندارد و تنها به دلیل اختلاف با فرد دیگری قصد داشته این کار را انجام شده توسط فرد دیگر نشان دهد.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری سارقین بانک نیز گفت: تنها یک نفر تاکنون دستگیر نشده که البته کارهای دقیق اطلاعاتی در حال انجام است.

القاصی مهر تصریح کرد: با تحقیقات انجام شده باند سرقت مسلحانه مربوط به سال های قبل شناسایی و دستگیر شدند.

وی در خصوص وضعیت پرونده تخلفات انتخاباتی نیز گفت: در کل استان ۱۱۹ فقره تخلف و ۲۸۹ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد ۵۴ فقره در کیفری شماره ۲ استان و ۲۳ پرونده نیز در دادسرای استان بررسی شد.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: ۲۳ نفر منع تعقیب خوردند که ۲ فقره با اعتراض دادستان مواجه شده و ۱۹ فقره نیز حکم صادر شده که ۱۱ فقره آن جریمه نقدی و ۵ نفرحکم حبس و ۳ نفر نیز برائت گرفتند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها