کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اختلاط موسسات مالی مجاز و غیرمجاز غیرقانونی است


کد خبر : ۳۷۵۸۴چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸:۳۷۴۵۶۱ بازدید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در مسیر اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند، گفت: ادغام موسسات و ...

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در مسیر اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند، گفت: ادغام موسسات و بانک هایی که مجوز نداشته و صورت های مالی آن ها شفاف نیست کار اشتباهی است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت وگو با خانه‌ملت، با اشاره به موضوع ادغام بانک مهر اقتصاد و موسسه اعتباری ثامن الائمه در موسسه اعتباری کوثر و ایجاد "بانک کوثر" گفت: ادغام، فی نفسه می تواند اثر مثبت داشته باشد، زیرا باعث هم افزایی میان دو یا چند مجموعه شده و به پوشش دهی نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت می انجامد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید شرایط را در خصوص ادغام موسسات مالی و بانک ها در یکدیگر بسنجیم، افزود: اینکه ادغام موسسات مالی و بانک ها با چه رویکرد و در چه شرایطی رخ خواهد داد موضوعی است که قبل اجرا باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم ادغام در خصوص موسسات غیرمجاز کاملا منتفی است، تصریح کرد: وقتی موسسه ای غیرمجاز است ادغام آن معنا ندارد از این رو موسسه غیرمجاز باید منحل شود.

موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد هنوز مجوز ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در مسیر اخذ مجوز هستند، تصریح کرد: موسسه ای که مجوز نداشته اما در شرف اخذ آن است تا زمانی که مجوز نگرفته باز نمی توان در خصوص ادغام آن با موسسه یا بانک دیگر اظهار نظر کرد؛ وقتی می توان در خصوص ادغام موسسات مالی در یک دیگر صحبت کرد که موسسات مجوز داشته و صورت های مالی آن ها مشخص باشد در عیر این صورت باید به سراغ انحلال، تسویه یا اخذ مجوز بروند.

پورابراهیمی داورانی با اشاره به وضعیت موسسه مالی کاسپین گفت: کاری که بانک مرکزی در خصوص 8 مجموعه تحت عنوان کاسپین کرد هم همین بود که گفت من تعاونی های زیر مجموعه کاسپین را منحل می کنم اما ساماندهی صورت بگیرد این موضوع موضوعیت ندارد در مورد این موسسه نیز تا زمانی که موسسات و تعاونی ها تعیین تکلیف نشوند صحبت از ادغام موضوعیت ندارد.

وی تاکید کرد: کار اشتباهی که بانک مرکزی در موضوع کاسپین کرد در حال تکرار برای موسسات مهر اقتصاد و ثامن است از این رو این دو باید منحل شده تا پس از انحلال در موسسه دیگری ادغام شوند.

تعاونی های منحله زیرمجموعه کاسپین هنوز فعال هستند

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه روش کار در کاسپین ایراد داشته، تصریح کرد: پس از انحلال بسیاری از تعاونی های زیرمجموعه کاسپین باز هم اخذ سپرده مردم و فعالیت آن ها ادامه داشته که این خود نقض قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وضعیت موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد، گفت: موسسه ثامن و مهر اقتصاد پذیره نویسی هایی را انجام داده، سپرده قانونی نزد بانک مرکزی داشته و مراحل  اخذ مجوز آن ها به گفته بانک مرکزی در حال نهایی شدن است اما با این حال وقتی دو مجموعه به این شکل هستند و هنوز آخرین وضعیت آن ها که اخذ مجوز است انجام نشده ادغام یعنی این مجموعه منحل شده است.

وی تاکید کرد: ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در موسسه کوثر این ذهنیت را ایجاد می کند که منحل شده اند.

ادغام بانک ها برای تعاملات بین المللی بهتر است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حرف از ادغام در بانک ها و موسسات در کلیت موضوع خوبی است، گفت: ادغام بانک ها مشکلات ما در ارتباط با تعاملات بین المللی را کاهش داده تا بحث کفایت سرمایه را پوشش بدهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقیاس و سایز بانک های ما در مقایسه با بانک های خارج از کشور سایز بزرگی نیست، افزود: ادغام بانک ها در یکدیگر می تواند سایز آن ها را بزرگ کرده تا در تعاملات بتوانیم با رویکرد مقتدر تری ورود کنیم./



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها