کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط وام 120 میلیونی مسکن با اوراق قدیمی ابلاغ شد


کد خبر : ۳۷۵۸۳چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۵۰۵۵۸۰ بازدید

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از امکان دریافت وام 120 میلیون تومانی خرید مسکن با استفاده از اوراق تسه قبل از مهر 94 خبر داد.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از امکان دریافت وام 120 میلیون تومانی خرید مسکن با استفاده از اوراق تسه قبل از مهر 94 خبر داد.

محمدحسن مرادی گفت: از ابتدای شروع فرآیند تسهیلات دهی به متقاضیان خانه اولی خرید مسکن (خرداد ۹۴) تا پایان سال ۹۵، حدود ۷ هزار (۶ هزار و ۹۹۸) فقره تسهیلات به زوج های جوان خانه اولی پرداخت شده است.

مدیر امور و طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح عملکرد این بانک در خصوص پرداخت وام خرید یا ساخت مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم اظهار کرد: طی بازه زمانی خرداد ۹۴ تا پایان اسفند ماه ۹۵ در «شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر»، «شهر تهران» و «مراکز استان ها و شهرهای بالای۲۰۰ هزار نفر» به ترتیب، هزار و ۱۱۴ فقره، ۲ هزار و ۱۴۵ فقره و ۳ هزار و ۷۳۹ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در خصوص مجموع ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده تأکید کرد: ارزش کل این وام ها حدود ۴۲۴ میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم بوده است. این مبلغ در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر بیش از ۴۴ میلیارد تومان، در شهر تهران ۱۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

این مقام مسئول در بانک مسکن درباره آمار مانده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم طی اسفند ماه ۹۵ گفت: جمع کل سپرده های متقاضیان در این صندوق به لحاظ تعداد سپرده ها، به ۱۵۴ هزار و ۸۱ فقره رسید که در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲ هزار و ۶۰۰ فقره، در شهر تهران ۴۱ هزار و ۶۲۸ فقره و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۷۹ هزار و ۸۵۳ فقره بوده است.

به گفته مرادی مانده عددی (حجم ریالی) این صندوق نیز در اسفند ۹۵ حدود ۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

امکان دریافت وام 120 میلیون تومانی با اوراق قدیمی تسه

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در مهر ۱۳۹۴ مبنی بر ممنوعیت پرداخت وام مسکن ۶۰ میلیون تومانی به دارندگان اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) قبل از این تاریخ که در فرابورس با نماد «تسه۹۴۰۷» خرید و فروش می شود و صرفا اعطای وام ۳۵ میلیون تومانی خرید مسکن به آنها، خاطر نشان کرد: بانک مسکن در بخشنامه ای که اخیرا به شعب ابلاغ کرده ممنوعیت پرداخت تسهیلات مازاد بر ۳۵ میلیون تومان از محل ارائه اوراق «تسه ۹۴۰۷» و قبل از آن را لغو کرده است.

مرادی خاطرنشان کرد: بنابراین پرداخت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تنهایی و یا توأم با سایر حساب‌ ها در تمام حالات انفرادی و زوجین، فارغ از نماد اوراق صادره و صرفا مبتنی بر توجه به معتبر بودن اوراق ارائه شده با رعایت کلیه شرایط و ضوابط مقرر امکان‌ پذیر است و دیگر الزامی به ارائه بخشی از اوراق (مازاد بر ۳۵ میلیون تومان) از محل نمادهای «۹۴۰۸» و بعد از آن نیست.

وی با بیان اینکه این اقدام بانک مسکن می‌تواند در تحرک بازار مسکن نقش داشته باشد گفت: در حال حاضر امکان بهره‌مندی از تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری و به صورت آنی وجود دارد که در نتیجه نیاز به خرید اوراق در بازار مسکن تابستان که فصل طلایی نقل‌ و انتقالات ملکی است، رو به افزایش خواهد گذاشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها