کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال رونق بازار مسکن باخروج سپرده‌های بانکی


کد خبر : ۳۷۵۲۶سه شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۱۳۵۷۰۲ بازدید

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاثیر خروج سپرده های بانکی و ورود نقدینگی ها به بازار های رقیب بستگی به شدت و ضعف میزان آزادسازی ...
احتمال رونق بازار مسکن باخروج سپرده‌های بانکیاحتمال رونق بازار مسکن باخروج سپرده‌های بانکی

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاثیر خروج سپرده های بانکی و ورود نقدینگی ها به بازار های رقیب بستگی به شدت و ضعف میزان آزادسازی سپرده های بانکی دارد، گفت: ورود تقاضای سوداگرانه سپرده گذاران نگران در بازار مسکن و سرازیر شدن نقدینگی از بانک ها به بازار رقیب، موجب گرانی خانه می شود.

غلامرضا سلامی، در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تاثیر خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و ورود به سایر بازارها از جمله  بازار مسکن اظهار داشت: سه بازار مسکن، ارز و طلا از رقبای بانک‌ها و بازار مالی محسوب می‌شوند و تاثیر گذاری خروج سپرده‌ها در هر یک از این بازارها  به شدت و ضعف خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: به طور قطع اگر میزان قابل توجهی از سرمایه های سپرده گذاری شده از بانک ها خارج شود، بازار مسکن از این رفتار اقتصادی مردم تاثیرپذیری خواهد داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای کسانی که محتاطانه عمل می کنند و سپرده خود را از بانک ها خارج می کنند، بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار مسکن است، تاکید کرد : اگر خروج سپرده ها از بانک ها شدت بگیرد می تواند تهدیدی برای بازار مسکن تلقی شود چرا که این تقاضاهایی که وارد بازار می شود، تقاضای سوداگرانه است و نه برای برطرف سازی نیاز مصرفی.

سلامی ادامه داد: البته ورود این نقدینگی به بازار مسکن موجب تسریع در ورود به دوره رونق می شود و بازار مسکن را تکان می دهد اما ممکن است با افزایش تقاضای سوداگرانه در بازار با افزایش قیمت ها مواجه شویم.

وی گفت : البته در طول 4 سال گذشته میزان افزایش قیمت در بازار مسکن همواره زیر نرخ تورم عمومی بوده و هنوز هم نرخ رشد قیمت مسکن زیر نرخ تورم است و اساسا حرکت متناسب با نرخ تورم برای رشد قیمت ها منطقی خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر از 600 هزار میلیارد تومان سپرده بانک ها تنها یک درصد این رقم جذب بازار مسکن شود، به طور قطع این بازار سریع تر به رونق خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بستگی به شدت و ضعف میزان خروج سپرده ها از بانک این رفتار اقتصادی مردم تاثیرات مثبت و منفی در سایر بازارهای رقیب بازار مالی از جمله مسکن، طلا و ارز خواهد گذاشت. البته اگر میزان خروج سپرده ها در مدت زمان کوتاه رقم قابل توجهی باشد خطرات جدی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد و منجر به فلج شدن اقتصاد می شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بخشی از این سپرده ها وارد بازار مسکن شود منجر به تسریع در رونق می شود اما اگر نقدینگی ها از بانک ها به صورت تقاضای سوداگرانه به یکباره وارد بازار مسکن شود، می تواند برای این بازار خطر گرانی را به دنبال داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها