کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روایت اورشلیم پست از تحریم های غیرهسته ای جدید علیه ایران


کد خبر : ۳۷۵۰۵سه شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۳۵۵۹۷ بازدید

رای اخیر مجلس سنا که به اکثریت تقریبا مطلق مجلس به تصویب رسید درباره تحریم ایران برای آمارهای حقوق بشری و ...

اورشلیم پست نوشت: رای اخیر مجلس سنا که به اکثریت تقریبا مطلق مجلس به تصویب رسید درباره تحریم ایران برای آمارهای حقوق بشری و برای فعالیت های موشکی ایران و همچنین حمایت های ایران از سازمان های تروریستی(!) در سراسر جهان بود. این تصمیم آغاز فاز جدید سیاست های کنگره در قبال کشوری است که کمتر از دو سال گذشته به دلیل دوگانگی های مجلس نمایندگان به یک توافق هسته ای دست پیدا کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ کسانی که با توافق سال 2015 مخالف بودند از این میترسیدند که این توافق ایران را به عنوان یک کشور در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای را در حاشیه امن قرار دهد و برای تهران زمینه های انتفاع استراتژیک از مزایای یک قدرت هسته ای را بدون اینکه هزینه ای برای جاه طلبی هایش(!) پرداخته باشد فراهم سازد. وضعیت ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای جسارت ایرانیان را بیشتر کرده بود و به استدلال جمهوری خواهان این مساله بی ثباتی را در خاورمیانه تشدید کرده است.

با این حال دموکرات ها میگفتند که اقدامات بی ثبات کننده ایران میتواند تحت توافق هسته ای نیز با جریمه هایی همراه باشد و توافق هسته ای تنها به مسائل هسته ای سامان خواهد داد و کنگره آزاد است که هز گاه نیاز دید جاه طلبی های ایران در منطقه را با واکنش سخت مواجه کند. از این رو رفتارها و اقدامات غیر هسته ای ایران نیز به گفته دموکرات های سنا باید تا حدودی با تحریم مواجه می شد.

همین مواضع در ادامه دموکرات ها و جمهوری خواهان را در این خصوص هماهنگ کرد و قانون سال 2017 در واقع سرآغاز یک راه بود. 98 نفر از 100 نفر ستاتور به قانون تحریم های ایران رای مثبت دادند.

دموکرات هایی که از این لایحه حمایت میکنند دیگر با دیدگاه های دولتی که توافق هسته ای را به سرانجام رساند و خواستار تعامل مجدد با ایران بود موافق نیستند. جان کری وزیر خارجه اوباما و مذاکره کننده ارشد هسته ای علیه این قانون بارها لابی کرد و این لابی ها در توییتر نیز منتشر شد دوتالد ترامپ بر این قاعده جدید هیچ واکنشی نشان نداده و به وزارت خارجه دستور داده که در سیاست ها در قبال ایران و درتوافق هسته ای تجدید نظر کند.

این مسائل به هر نتیجه ای که ختم شود نگاه کنگره آمریکا به ایران به قبل از دوران برجام یعنی به دوران پیشا برجام برگشته است.دموکرات ها وجمهوری خواهان اغلب در تصمیم ها در قبال ایران هماهنگ عمل میکنند و از تحریم ها به عنوان ابزاری برای بیان ایده هایشان استفاده میکنند. استراتژی اجماع با این حال کوتاه مدت خواهد بود و تنها برای مقابله با ایران است.

به گفته بن کاردین که یکی از اعضای کمیته روابط خارجی و سناتور دموکرات مخالف توافق هسته ای است، تحریم های جدید نتیجه اقتصادی و دیپلماتیک اقدامات تهاجمی ایران علیه منافع، ارزش ها و متحدان آمریکا است. لایحه جدید، تحریم های مالی جدیدی را علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده و هدف از این تحریم ها ایجاد محدودیت های نظامی جدید است.

او گفته تحریم های جدید اعلامیه قوی ای بود که کنگره و دولت ترامپ صادر کردند و این بیانیه می گوید دوران رابطه عادی با ایران تمام شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها