کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترفند عجیب شرکتهایی که خودرو لیزینگی می فروشند


کد خبر : ۳۷۴۵یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶:۵۴۵۶۱۹ بازدید

بر اساس بخشنامه بانک‌مرکزی تمامی شرکت‌های لیزینگی موظف به دریافت 17درصدی نرخ سود از متقاضیان خرید اقساطی خودرو هستند با این حال این شرکت‌ها با روش نرخ بهره موثر در حدود 24 تا 28‌درصد و به‌صورت کاملا ...
ترفند عجیب شرکتهایی که خودرو لیزینگی می فروشندترفند عجیب شرکتهایی که خودرو لیزینگی می فروشند

بر اساس بخشنامه بانک‌مرکزی تمامی شرکت‌های لیزینگی موظف به دریافت 17 درصدی نرخ سود از متقاضیان خرید اقساطی خودرو هستند با این حال این شرکت‌ها با روش نرخ بهره موثر در حدود 24 تا 28‌درصد و به‌صورت کاملا سلیقه‌ای از متقاضیان سود دریافت می‌کنند.

همچنین باید به این موضوع نیز توجه کرد که هم‌اکنون تعدادی از همین شرکت‌های لیزینگی سودی در حدود 32‌درصد نیز برای تسهیلات خود برای خرید خودرو دریافت می‌کنند. با این حال متاسفانه شرکت‌های لیزینگ علاوه بر سود بالا به روش‌های دیگر نیز از فروش خودروهای خود به متقاضیان سود دریافت می‌کنند به این معنی که خودروهای خود را با تعدادی از بیمه‌های اجباری به مصرف‌کنندگان تحویل می‌دهند که این بیمه‌ها نیز به قیمت خودرو می‌افزاید.

همچنین شرکت‌های لیزینگی به روش‌های مختلف محصولات خودروسازان داخلی را اندکی پایین‌تر از قیمت‌های مصوب این کارخانه‌ها دریافت کرده و به قیمت بازار آزاد به مشتریان عرضه می‌کنند که این موضوع نیز سود هنگفتی را نصیب این شرکت‌ها می‌کند. بنابراین اگر به‌صورت دقیق تمامی این متغیرها را در سود دریافتی این شرکت‌ها از فروش خودرو اقساطی به مردم محاسبه کنیم شاید به رقمی در حدود 40 تا 45‌درصد برسیم که رقم حیرت‌آوری است.

متاسفانه در این سال‌ها نیز بانک‌مرکزی و وزارت صنایع و معادن که به‌عنوان متولی نظارت بر شرکت‌های لیزینگ هستند در وظیفه خود اهمال کرده و این شرکت‌ها به‌صورت کاملا غیرمحسوس چنین سودی را به متقاضیان خرید خودرو تحمیل می‌کنند؛ متقاضیانی که هنگام خرید خودرو به این موارد توجه نمی‌کنند و زیربار چنین نرخ سود بالایی می‌روند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها