کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز از سوی بانک مرکزی منتشر شد / موسسه ثامن فاقد مجوز از بانک مرکزی است


کد خبر : ۳۷۴۲۹یکشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۱۶۴۲۵۷۴ بازدید

یک مقام آگاه گفت: مؤسسه ثامن الائمه جزو موسسات مجاز نبوده و یک موسسه غیر مجاز است، به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

یک مقام آگاه گفت: مؤسسه ثامن الائمه جزو موسسات مجاز نبوده و یک موسسه غیر مجاز است، به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

چند روزی است که سپرده گذاران مؤسسه اعتباری ثامن خواستار باز پس‌گیری سپرده‌های خود هستند و مقابل شعب این مؤسسات تجمع می کنند اما مسئولین و مدیران این مؤسسه پاسخ درستی به سپرده گذاران ثامن نمی‌دهند و تنها به یک جمله بسنده می‌کنند که این موضوع تنها یک سوءتفاهم است و مشکلات نرم افزاری نیز در حال رفع شدن است.

صبح امروز نیز بر اساس مشاهدات عینی بیش از دویست نفر از سپرده گذاران مؤسسه ثامن‌الائمه مقابل شعبه جهان کودک این مؤسسه تجمع کردند و خواستار باز پس گیری سپرده هایشان شدند.

هر چند در‌این مدت اخبار تایید نشده‌ای نیز از احتمال ادغام تعاونی ثامن با مؤسسه مالی اعتباری کوثر به گوش می‌رسد اما روابط عمومی مؤسسه اعتباری ثامن از سپرده گذاران خود خواسته تا در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با این مؤسسه تماس بگیرند.

بر این اساس روابط عمومی این مؤسسه در پاسخ به پرسش ایلنا در خصوص مشکلات به وجود آمده برای مؤسسه ثامن گفت: تمامی اخبار بر روی سایت مؤسسه ثامن موجود است و در حال حاضر اطلاعات بیشتری  نداریم تا به شما بدهیم.

اما یک مقام آگاه در گفت‌وگو با ایلنا گفت: موضوع مؤسسه اعتباری ثامن در جلسه شورای پول و اعتبار این هفته مطرح خواهد شد و جای نگرانی برای سپرده گذاران وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا بانک مرکزی سپرده ها را به مردم بازمی گرداند یا خیر؟ افزود: مؤسسه ثامن الائمه جزو موسسات مجاز نبوده و یک موسسه غیر مجاز است، به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌توان پاسخگو باشد.

وی افزود: سهامداران مؤسسه غیرمجاز ثامن الائمه باید پاسخگوی مردم باشند زیرا منابعی که در بانک مرکزی وجود دارد متعلق به کل مردم ایران است، ضمن آنکه این مؤسسه هیچ مجوزی از بانک مرکزی دریافت نکرده بود.

گفتنی است؛ تنها مؤسسات اعتباری توسعه، کاسپین، کوثر مرکزی و مؤسسه اعتباری نور و ملل دارای مجوز رسمی برای فعالیت از سوی بانک مرکزی هستند و سایر مؤسسات اعتباری غیر مجاز بوده و هیچ مجوزی از بانک مرکزی اخذ نکرده‌اند. این تجمعات در حالی رخ می دهد که بانک مرکزی بارها در اطلاعیه‌های گوناگون به سپرده‌گذاران هشدار می‌دهد که پول خود را فقط در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ دارای مجوز، سرمایه‌گذاری کنند و گول تبلیغات  موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز را نخورند.

* توجه به اين مهم ضروري است که بانک‌ها و موسسات اعتباري يا ساير نهادهايي که نام آنها در فهرست قرار ندارد، داراي مجوز از اين بانک نبوده  و مسئوليت ناشي از عملکرد ناصحيح آنها مستقيماً متوجه کساني مي‌شود که به اين موسسات مراجعه داشته‌اند. 

 

بانک‌های تجاری دولتی:

سپه
ملی
پست بانک


بانک‌های دولتی تخصصی و توسعه‌ای:

توسعه تعاون
توسعه صادرات ایران
صنعت و معدن
مسکن
کشاورزی


بانک‌های غیردولتی تجاری:

بانک آینده
بانک اقتصادنوین
بانک انصار
بانک ایران زمین
بانک پارسیان
بانک پاسارگاد
بانک تجارت
بانک حکمت ایرانیان
بانک خاورميانه
بانک دی
بانک رفاه کارگران
بانک سامان
بانک سرمایه
بانک سینا
بانک شهر
بانک صادرات ايران
بانک قوامين
بانک گردشگری
بانک ملت
بانک کارآفرین


بانک‌های غیردولتی قرض الحسنه:

بانک قرض‌الحسنه رسالت
بانک قرض‌الحسنه مهر ايران


بانک مشترک ایرانی و خارجی:

بانک مشترک ايران - ونزوئلا


موسسه اعتباری ایرانی غیربانکی

مؤسسه اعتباري توسعه
مؤسسه اعتباري كاسپين
مؤسسه اعتباري كوثر مرکزي
مؤسسه اعتباري ملل
موسسه اعتباري نور


بانک خارجی دارای شعبه در ایران:

استاندارد چارترد
بانک تجارتی ایران و اروپا
تعاون اسلامي براي سرمايه‌گذاري (مصرف التعاون الاسلامي للاستثمار)
فيوچر بانک (المستقبل)


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها