کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش مجدد 137 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۳۷۲۳۷سه شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۵۶۵۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی نظاره‌گر معاملاتی کم‌حجم بودند که تلاش برخی حقوقی‌ها برای حمایت از سهام در گروه خودرویی‌ها ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی نظاره‌گر معاملاتی کم‌حجم بودند که تلاش برخی حقوقی‌ها برای حمایت از سهام در گروه خودرویی‌ها نتوانست جامه سبز را بر تن نماگرهای منتخب بازار کند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 23 خرداد ماه 96 با کاهش 137 واحدی روی رقم 79 هزار و 426 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 11 واحدی عدد 17 هزار و 98 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 126 واحدی به رقم  86 هزار و 458  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 117 واحدی به رقم  54 هزار و 844  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 175 واحدی عدد  177 هزار و 607  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به 895 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سه شرکت پالایش نفت بندر عباس با 19 واحد ،همراه اول با 17 واحد و گل گهر سیرجان با 15 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پارس خودرو با 10 واحد ، ایران ترانسفو با 6 واحد و لیزینگ رایان سایپا با 4واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 202 میلیارد تومان رسید درحالی که در بازار نقدی سهام این بورس ارزش کل معاملات 136 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 548 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 34 هزار و 11  نوبت داد و ستد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا آذین و حق تقدم خرید سهام آن، حق تقدم خرید سهام گروه صنعتی پاکشو، بازرسی فنی و کنترل‌خوردگی تکین کو، نوش مازندران، پتروشیمی شازند، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، پاکدیس، داروسازی کاسپین تأمین، پخش البرز، بهمن لیزینگ، اوراق مرابحه بناگستر کرانه، اوراق اجاره سایتل، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش صنایع انرژی آذراب، بانک حکمت ایرانیان، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، گروه صنعتی بوتان، کارت اعتباری ایران‌کیش، بین‌المللی محصولات پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات متوقف شدند. 

به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 80 میلیون سهم فولاد خراسان به ارزش حدود 35 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در فولاد مبارکه اما امروز کمتر از 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 5.5 میلیارد دلار با معاملات انتقالی سهامدار عمده همراه بود. 

همچنین کمتر از 30 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه ملی به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان کد به کد شد. 

10 میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد، اما در حفاری شمال بیش از 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 

امروز همچنین در بازار معاملات بلوکی سهام، بیش از 964 میلیون سهم شرکت توسعه اقتصادی آرین به ارزش 100 میلیارد و 946 میلیون تومان میان دو حقوقی این سهم معامله شد. 

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با تکاپوی دوباره معامله‌گران اغلب تکنیکالی در گروه‌های کوچک بازار شاهد جمع‌آوری سهام بود که تقلای ضعیف برخی حقوقی‌های حامی سهم‌های شاخص‌ساز به ویژه در گروه خودرویی‌ها نتوانست نماگرهای منتخب بازار سهام را از رخت قرمز رها کند.

با این همه، امروز بازار سهام نشان داد با توجه به متعادل شدن معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو به احتمال زیاد فردای سبزپوش را برای نماگرهای خود رقم خواهد زد. 

به گزارش فارس، آنچه که این روزها بازار سهام را آزار می‌دهد، وجود معاملات کم‌حجم و مبتنی بر استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگری است، در حالی متولیان بازار سهام بی‌آنکه برای تزریق نقدینگی و یا سوق دادن پول‌های سرگردان به این بازار برنامه و استراتژی مشخصی را مدون کنند، به دنبال نمایش ارقام آماری در ارزش معاملات است. 

امروز ارزش معاملات سهام در حالی به بیش از 202 میلیارد تومان در بورس تهران با وجود حجم 548 میلیون سهمی معاملات سهام در بازار نقدی را نشان می‌داد که ارزش معاملات واقعی در بازار نقدی از 136 میلیارد تومان فراتر نرفت. 

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری کم‌حجم و متعادل بود که اغلب معامله‌گران حقیقی به پیشرانی گروه ساختمانی‌ها و تک‌سهم‌های گروه رایانه و فناوری اطلاعات به دنبال جمع‌آوری سهم‌های برخوردار از شناوری پایین و یا با سرمایه کوچک بوده‌اند، بازاری که این روزها از سایه خود هم می‌ترسد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها