کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی استقبال از خودروهای تیون شده در ایران


کد خبر : ۳۷۱۵۰یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹:۱۱۱۰۳۸۱ بازدید

پای وارکنندگان به بازار پرطرفدار «خودروهای تیونینگ» باز شد. این خودروها در حالی مجوز ورود به کشور را اخذ کرده اند که در نبود خودروسازان ...
پیش‌بینی استقبال از خودروهای تیون شده در ایرانپیش‌بینی استقبال از خودروهای تیون شده در ایران

پای وارکنندگان به بازار پرطرفدار «خودروهای تیونینگ» باز شد. این خودروها در حالی مجوز ورود به کشور را اخذ کرده اند که در نبود خودروسازان داخلی خلع این خودروها در بازار همواره از سوی فروشگاه‌های «تیونر» برطرف می شود و واردکنندگان نیز همواره با چالش های بسیاری برای به ورود به بازار مواجه بوده اند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از عصرخودرو، اقدام صورت گرفته از سوی واردکنندگان خودرو در حالی است که «خودروهای تیونینگ» شده در ایران هیچ گاه روی خوش ندیده اند و تردد آنها به دلیل تغییرات غیر معقولی که در فروشگاه های «تیونر» اعمال می شود همواره با مشکلات بسیاری مواجه بوده است. برخورد با  «خودروهای تیونینگ» شده در کشور در حالی است که تردد این خودروها در دنیا امری غیرعادی نیست و در بیشتر کشورها تعدادی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خودروسازی چنین تغییراتی را با استفاده از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود بر روی خودروها اعمال می‌کنند. حال واردکنندگان سعی دارند تا پس از چندبار تجربه ناکام  شانس خود را بار دیگر در بازار تیونر های ایران بسنجند و  با توجه به اخذ  مجوزها از سوی مراکز ذی صلاح فعالان بخش خودرو پیش بینی می کنند  این بار شاهد تردد خودروهای تیونر شده استاندارد در کشور خواهیم بود. پیش بینی صورت گرفته در حالی است که ورود این خودروها به کشور همواره با چالش های بسیاری مواجه بوده است.
   
فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص چالش های که «خودروهای تیونینگ» شده برای ورود به کشور با آن مواجه هستند می گوید: یکی از مواردی که همواره مدنظر نهادهای نظارتی قرار دارد کنترل الزامات و استانداردهای اجباری است. خودروهای که به صورت «تیون» وارد کشور می شوند نیز در صورتی که تحت نظر سازمان ملی استاندارد و شرکت مادر باشند و بتوانند استانداردهای 52 گانه و استانداردهای محیط زیست را دریافت کنند مشکلی برای ورود به کشور نخواهند داشت.

مشکلی که پیش از این در خصوص این خودروها با آن مواجه بودیم به مشکلات استانداردی این خوردوها مربوط می شد؛ بطوریکه خودروهای که وارد می شدند بدون مدارک و مستندات استاندارد و محیط زیست و به صورت خارج از محیط فنی و تخصصی تبون می شدند و این امر موجب شد تا ورود آنها با چالش های مواجه شود و نتوانند مجوزهای مورد نیاز را اخذ کنند، اما در حال حاضر شرکت های که مجوز واردات را اخذ کرده اند خودروهای «تیون» شده ای را وارد کشور می کنند که تاییده استاندارد و محیط زیست را دارند و طبیعتا از استانداردهای ایمنی و امنیتی لازم برخوردار هستند به همین دلیل مشکلی برای ورود به کشور ندارند.

ایووک-هامان-تهران

چگونگی ارائه خدمات پس از فروش به «خودروهای تیونینگ» شده را می توان یکی از دل نگرانی خریداران این خودرو دانست، نگرانی که بعضا عدم استقبال از این خودروها را به همراه داشته و موجب شده تا «خودروهای تیونینگ» شده در کشور با اقبال عمومی مواجه نشود. به گفته فعالان خودرو طی سال های اخیر واردکنندگان به دفعات اقدام به واردکنندگان «خودروهای تیونینگ» شده در کشور کردند اما عدم ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز این خودروها موجب شد تا در همان ابتدای امر شاهد به بن بست خوردن این خودروها در بازار کشور باشیم و با این شرایط می توان گفت آنچه باید بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گیرد پیش بینی لازم برای ارائه خدمات پس از فروش است.

در این خصوص این کارشناس خودرو معتقد است که بروز مشکل در ارائه خدمات پس از فروش در صورتی که وارکننده ای تاییده اصناف را داشته باشد و تحت عنوان یک برند جدید بخواهد در کشور فعالیت کند دور از ذهن است، چرا که واردکنندگانی که استانداردهای پیش بینی شده را اخذ کرده اند ملزم به ارائه خدمات پس از فروش و تجهیز تعمیرگاه ها براساس دستورالعمل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند و نمی توان از این دستورالعمل عدول کنند.

 یکی دیگر از مواردی که موجب شد تا «خودروهای تیونینک» شده برای ورود به کشور پیش از این با مشکلاتی مواجه شوند به ورود خودروهای که به صورت غیر استاندارد « تیونینگ» شده اند باز می گردد خودروهای که تحت نظر شرکت های مادر تیون نمی شدند و این امر برخورد با این خودروها را به همراه داشته است. در این خصوص فعالان خودرویی معتقدند  خودروهایی که گواهی فعالیت آنها به صورت « تیونینگ» صادر شده باشند و خدمات پس از فروش و عرضه آنها مطابق قوانین پیش بینی شده در کشور انجام شود به طور حتم نگرانی برای خرید نخواهند داشت و با اقبال در بازار مواجه خواهند شد.  در این خصوص نیز احتشام زاد می گوید: در این خصوص باید بازار رقابتی این خودروها در کشور را بررسی کرد تا مشخص شود این خودروها در چه بازار رقابتی وارد کشور می شوند و از چه محدوده قیمتی برخوردارند آنچه مسلم است در صورتی که این خودروها از قیمت مناسبی برخوردار باشد و در بازار رقابتی مناسبی قرار گیرد با اقبال خوبی در بازار مواجه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها