کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه‌گذارن خارجی رقیب خرده‌فروشان داخلی شدند


کد خبر : ۳۷۰۷۰شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸:۵۰۱۲۹۲ بازدید

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اصلاح روند جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: سرمایه‌گذاری خارجی ...

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اصلاح روند جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در بخشی که نمونه داخلی آن وجود دارد نباید مجوز داشته باشند و به کسبه موجود ایرانی اضافه شود.

امیرخسرو فخریان با اشاره به مزیت توسعه فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور اظهار کرد: زمانی که کسب و کار‌ها  برند می‌شوند و به‌صورت زنجیره‌ای اداره می‌شوند، سعی می‌کنند اصول مارکتینگ، رقابت و سایر موارد بازاریابی را برای موفقیت خود رعایت کنند.

وی افزود: در کشور مانند ژاپن 90 درصد فروشگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای اداره می‌شود و این روند در کشورهای اروپایی 60 تا 80 درصد و در آمریکا 85 درصد و در ایران 10 درصد است.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم، سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اقتصاد کشور باید به 20 درصد برسد ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیرهای در مقطعی از زمان، توانسته‌اند تورم را در جامعه آمریکا کنترل کنند.

گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به 15 هزار میلیارد تومان رسید

وی با اشاره  سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: 70 شرکت یا افراد حقیقی در اتحادیه ما عضویت و این اعضا درمجموع 2 هزا و 500 شعبه در سراسر کشور دارند. 25 هزار نفر در این صنعت فعالیت می‌کنند و 15 حدود هزار میلیارد تومان گردش مالی سال 95 آنها بوده است.

فخریان گفت: سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند در این بخش فعالیت کند اما اگر مجوزی به آنها داده می‌شود باید کنترل و ممیزی های آن  به گونه‌ای باشد گه واقعاً سرمایه خارجی به کشور بیاورند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی باید در ایران اقدام به ساخت‌وساز کنند نه اینکه یک ملکی را اجاره کنند و در نهایت سرمایه‌گذاری زیادی انجام نشود.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: اگر به دنبال ورود سرمایه‌گذار به کشور هستیم نباید اجازه دهیم سرمایه گذارانی بیایند که نمونه داخلی آن وجود دارد و به کسبه موجود اضافه شوند. مذاکراتی برای رفع این مشکل در دست انجام است.

وی افزود: از وضعیت ورود سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای راضی نیستیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در صورتی اجازه ورود به ایران داشته باشند که پول خوبی را به ایران آورند و  در مواردی فعالیت کنند که کشورمان به آن نیاز دارد.

فخریان گفت: فروشگاه‌های در کشور وجود دارد که مجوزهای آن سال‌ها پیش صادر شده است و اکنون حجم بالای از بازار را در اختیار دارند.

وی در واکنش به  اظهاراتی درباره "غیرواقعی بودن قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای" و "تفاوت کیفی کالاهای عرضه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای" با رد آنها  گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیر گذار هستند و نحوه توزیع کالا در قیمت تمام‌شده کالا بسیار تأثیر گذار و مصلح نظام توزیع است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها