کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۷۰۰۴چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۴۰۸۳۱ بازدید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در 7 ماه اخیر رسیده و سطح مقاومتی 1290 دلاری را شکسته است.

کاهش ارزش دلار آمریکا در آستانه تحولات و رویدادهای مهم سیاسی روزهای آینده، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به بیش از 1290 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با رشد 1.1 درصدی روبرو شده که این بالاترین رقم از نوامبر 2016 به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش روبرو شده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز بیش از 0.2 درصد کاهش داشته است.

به نظر می رسد رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد داشت.

با در پیش بودن انتخابات پارلمانی بریتانیا، نشست بانک مرکزی اروپا و حضور جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی در جلسه شهادت سنای آمریکا ، به نظر می رسد نگرانی های سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی افزایش خواهد یافت و این مساله به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

نشست مهم فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است هفته آینده برگزار شود. منابع آگاه بر این باورند که جیمز کومی در جلسه شهادت سنای آمریکا همچنان از دونالد ترامپ را متهم خواهد کرد که سعی داشته است در روند تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال نفوذ کند. جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است که روسیه با هک کردن ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات، عملا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است.

نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در بریتانیا نشان می دهد که احزاب محافظه کار و کارگر در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه همچنان رقابت تنگاتنگی دارند.

انتخابات پارلمانی فرانسه نیز در پیش است و نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب ماکرون رئیس جمهور جدید این کشور می تواند بیشترین کرسی های پارلمان از زمان ریاست جمهوری شارل دوگل را کسب کند.

در پیش بودن مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت نیز تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها