کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌نشینی 535 واحدی شاخص بورس تهران در پی وقوع حادثه تروریستی


کد خبر : ۳۷۰۰۱چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۵۵۲۰۴۴ بازدید

معامله‌گران بازار سهام در ادامه رکود حاکم بر معاملات این بازار در حالی امروز نیز شاهد در جا زدن نماگرهای بورس بودند که وقوع حادثه تروریستی ...

معامله‌گران بازار سهام در ادامه رکود حاکم بر معاملات این بازار در حالی امروز نیز شاهد در جا زدن نماگرهای بورس بودند که وقوع حادثه تروریستی در تهران باعث شد تا بر فشار فروش سهام با پرتعداد شدن عرضه‌کنندگان شوک‌زده افزوده شود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهار شنبه 17 خرداد ماه 96 با کاهش 535 واحدی روی رقم 79 هزار و 758 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 204 واحدی عدد 17 هزار و 230 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 571  واحدی به رقم  86 هزار و 801  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 282 واحدی به رقم  55 هزار و 68  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش1691 واحدی عدد  178 هزار و 381  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 16 واحدی به 896 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 53 واحد، گروه مپنا با 31 واحد و معدنی و صنعتی گلگهر با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 8 واحد ، بانک کارآفرین و توسعه صنایع بهشهر هر یک با 7  واحد و پالایش نفت اصفهان با 5 واحد افزایش  بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 162 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 651 میلیون  و 328 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 335 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارت اعتباری ایران‌کیش تولیدی ایران‌تایر گروه صنعتی بارز، بیمه ما، حق تقدم خرید سهام ایران ترانسفو، صنعتی مینو، نیروی برق دماوند، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خراسان، قاسم ایران، تی‌بی‌سی، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، حق تقدم خرید سهام شیرین‌دارو، تولیدی قند شیروان قوچان و بجنورد و حق تقدم خرید سهام آن بازگشایی شدند. 

امروز همچنین پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده سهام افرانت به مدت 9 روز کاری آغاز شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، اندکی بیش از 37 میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان و همچنین بیش از 52 میلیون حق تقدم سهام این شرکت به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این شرکت کد به کد شد.

همچنین کمتر از 12 میلیون سهم بیمه آرمان به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد. 

در گروه بهمن اما معاملات انتقالی میان سهامداران عمده به جابجایی 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان منتهی شد.

همچنین اندکی بیش از 6 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبه‌رو بود. 

براساس این گزارش، در ادامه معاملات بی‌رونق و رخوت‌آور بازار سهام، امروز نیز معامله‌گران این بازار در حالی معاملاتی کم‌حجم را به نظاره نشستند که شوک حاصل از حملات تروریستی صبح امروز تهران باعث شد، تا معامله‌گران حقیقی هیجان‌زده از حادثه امروز، در اغلب نمادهای معاملاتی به دنبال واگذاری سهام باشند، هر چند که در این زمینه حقوقی‌ها اغلب نظاره‌گر اوضاع موجود بودند، اما عرضه سهام در برخی گروه‌های ارزنده از جمله گروه‌های انفورماتیک و یا دانش‌بنیان، فرصتی برای جمع‌آوری بی‌سر و صدای سهام برای برخی معامله‌گران شد.

بازار سهام در حالی با روندی رکودی به کار خود در هفته جاری پایان داد که به نظر می‌رسد، در هفته آینده با معاملاتی متعادل و بازگشت به جریان عادی معاملات همراه باشد، بازاری که این روزها نیازمند ترکیدن نقدینگی در تالار شیشه‌ای است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها