کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصاد ایران را 1.2 درصد کاهش داد


کد خبر : ۳۶۹۳۷سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰:۱۱۱۵۶۰ بازدید

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود با اشاره به سلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران بر اثر تحریم‌های جدید آمریکا ...

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود با اشاره به سلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران بر اثر تحریم‌های جدید آمریکا، پیش بینی خود از رشد اقتصادی کشورمان برای سال 2017 را 1.2 درصد کاهش داد و آن را 4 درصد عنوان کرد.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های «چشم‌انداز اقتصادی جهان»، پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال 2017 را کاهش داد.این نهاد بین المللی که 6 ماه پیش رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را 5.2 درصد پیش بینی کرده بود، اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال 2017 میلادی به 4 درصد خواهد رسید.به نوشته این گزارش، محدودیت در ظرفیت اضافی تولید نفت و وجود مشکلات برای تامین مالی بر رشد اقتصادی ایران به عنوان دومین اقتصاد منطقه غرب آسیا تاثیر منفی گذاشته است.

اما در عین حال عواملی نظیر تراز حساب جاری و وضعیت مالی مثبت به خنثی سازی عوامل منفی کمک کرده و سبب شده تا چشم انداز رشد اقتصادی 4 درصدی در سال 2017 تا 2019 برای ایران وجود داشته باشد. در گزارش بانک جهانی آمده است تحریم‌هایی که آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ علیه ایران وضع کرد، ممکن است به اعتماد سرمایه گذاران خارجی لطمه بزند. همچنین بانک جهانی، رشد اقتصادی جهان را 2.7 درصد پیش بینی کرده است.   



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها