کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن به بیش از 1300 دلار خواهد رسید


کد خبر : ۳۶۸۹۱یکشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸:۰۶۸۳۰ بازدید

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ساکسو بانک بر این باور است که قیمت جهانی طلا می تواند در ماه ژوئن به سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت‌طلا، اوله هانسن تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ساکسو بانک تاکید کرد: گرچه احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به شدت بالا رفته است ولی این احتمال هنوز وجود دارد که قیمت طلا در ماه جاری به سطح 1300 دلاری برسد.

بر اساس این گزارش هانسن تصریح کرد: به نظر من این آخرین بار در سال 2017 میلادی خواهد بود که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش می دهد.

وی افزود: به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی در آمریکا و نگرانی های سیاسی مربوط به انتخابات مهم و سرنوشت ساز در اروپا می تواند قیمت جهانی طلا را در ماه ژوئن تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: به نظر من افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن مانند افزایش نرخ بهره در ماه مارس خواهد بود. فدرال رزرو احتمالا در نشست ژوئن نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد ولی این آخرین بار در سا 2017 خواهد بود که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 91 درصد رسیده است. این نظرسنجی افزود: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان دسامبر به کمتر از 50 درصد رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال عامل مثبتی برای قیمت جهانی طلا خواهد بود.

هانسن گفت: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1280 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، نااطمینانی های مربوط به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. ترامپ به تازگی تاکید کرده است که قصد دارد آمریکا را از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس که در سال 2015 میلادی به تصویب رسیده، خارج کند.

انتخابات پارلمانی بریتانیا و فرانسه نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد. نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار بریتانیا به احتمال زیاد کنترل پارلمان را از دست خواهد داد. انتخابات سرنوشت ساز آلمان و هلند نیز طی ماه های آینده برگزار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها