کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعطای وام قرض‌الحسنه 15 میلیون تومانی به کشاورزان کارآفرین


کد خبر : ۳۶۸۸۸یکشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹:۲۴۱۰۸۹ بازدید

کمیته امداد و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با هدف توسعه همکاری های موثر مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات در جهت تحقق ...

کمیته امداد و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با هدف توسعه همکاری های موثر مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات در جهت تحقق اهداف شورای زکات تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین امضای این تفاهم نامه مژده حمایت ۱۵ میلیون تومانی از طرح های کشاورزی روستاییان را داد و افزود: کمیته امداد استان تهران با هدف جهت دهی به اشتغال روستائیان و مناطق محروم استان آمادگی دارد تا سقف ۱۵ میلیون تومان به طرح های اشتغال زایی کشاورزان وام قرض الحسنه اعطا کند.

وی با اشاره به سامانه تلفن گویای ۷۳۵۵ گفت: نیکوکاران از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی، زکات فطریه ، صدقه و ثبت نام در طرح اکرام می توانند نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات خود به این نهاد اقدام کنند.

ولیئی همچنین با اشاره به تصویب قانون زکات در سال ۹۰ در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت گفت: براساس این مصوبه ، شورای زکات متشکل از امام جمعه به عنوان رییس شورا، نماینده استاندار یا فرمانداران ، نماینده جهاد کشاورزی و کمیته امداد، در استان، شهرستان ها و حتی دهیاری ها شکل گرفته و احکام آنها نیز صادر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه گفت: از دستگاه های موثر در موضوع زکات در استان تهران، سازمان جهاد کشاوررزی استان است که با ارسال ۴۰هزار پیامک به زارعین استان با موضوع زکات و اعزام مبلغان به مراکز جمع آوری گندم و جوی استان جهت جمع آوری زکات و اقامه نمازهای شکرگزاری در این حوزه، همکاری بسیار خوبی در این بخش داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تفاهم نامه منعقده بین کمیته امداد و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با هدف بسترسازی مناسب برای فرهنگ سازی زکات، ترغیب و تشویق مخاطبین به اجرای فریضه زکات با هدف ارائه خدمت به نیازمندان و بهره گیری از ظرفیت ها، منابع، قابلیت ها، توانمندی ها وامکانات جهاد کشاورزی در تبیین و شناسادن فریضه زکات اجرا می شود.

براساس این تفاهم نامه طرفین به همکاری فی مابین در استان، مناطق سه گانه ( غرب، جنوب و شرق) متشکل از مسئولین زکات شهرستان ها، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان،تشکیل کمیته تخصصی بررسی و برنامه ریزی آموزشی و استحصال هرچه بیشتر زکات، بررسی، پیگیری و بازبینی برنامه های مورد تفاهم، برگزاری همایش مشترک زکات، برگزاری جلسات مشترک با مدیریت های شهرستان و ادارات استان و غیره متعهد شدند.

ارائه بانک اطلاعات بهره برداران برای پرداخت زکات، اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی به واحدهای کشاورزی و دامی ایجاد شده توسط کمیته امداد استان تهران و آموزش، تجلیل از زکات دهندگان درحوزه کشاورزی در سطح شهرستان های استان و بهره گیری از مروجین کمیته امداد در همایش های تقدیر از کشاورزان نمونه و سایر همایش های جهاد کشاورزی و غیره از اقداماتی است که طی یک سال مدت تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها