کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همکاری روسیه و اتریش در زمینه استخراج نفت ایران


کد خبر : ۳۶۸۵۱جمعه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳:۱۸۸۲۱ بازدید

شرکت OMV اتریش یکی از رقبای شرکت روسی گازپروم به حساب می‌آید. اما حال پروژه استخراج و بهره‌برداری از برخی از حوزه‌های نفتی ایران ...

شرکت OMV اتریش یکی از رقبای شرکت روسی گازپروم به حساب می‌آید. اما حال پروژه استخراج و بهره‌برداری از برخی از حوزه‌های نفتی ایران منجر به همکاری آن‌ها شده است. قراردادی نیز بین مسئولان دو شرکت امضا شده است.

خبرگزاری رویترز از وین از امضای قراردادی بین شرکت اتریشی تولید انرژی OMV و شرکت روسی گازپروم‌نفت خبر می‌دهد. موضوع قرارداد این دو شرکت استخراج و بهره‌برداری از حوزه‌های نفتی ایران اعلام شده است. باید یادآور شد که همکاری این دو شرکت با توجه به رقابت حاکم بین شرکت‌های تولید نفت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌برداری از حوزه‌های نفت خام و گاز طبیعی خود نیاز به سرمایه خارجی و تکنولوژی مدرن دارد. تحریم‌های ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران تا پیش از برجام عملا مانع از حضور و فعالیت شرکت‌های خارجی در صنایع نفت و گاز ایران می‌شد. پس از رفع تحریم‌ها، شرکت‌های نفتی خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز و همکاری با شرکت ملی نفت ایران ابراز آمادگی کردند. ناروشن بودن سیاست‌های دولت ترامپ از یکسو و عدم رفع محدودیت‌های بانکی عملا مانع از آن شده است که بسیاری از پروژه‌های نفت و گاز به مورد اجرا گذاشته شوند.

امضای قرارداد

مسئولان شرکت اتریشی OMV روز جمعه، ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) اعلام کردند که قرارداد مربوط به همکاری این شرکت با شرکت گازپروم در وین توسط مسئولان دو شرکت امضا شده است. بر اساس این قرارداد، قرار است که دو شرکت در همکاری با شرکت ملی نفت ایران کار استخراج و بهره‌برداری از برخی از حوزه‌های نفتی ایران را آغاز کنند. این همکاری در گام نخست ناظر بر تحلیل موقتی حوزه‌های نفتی تعیین شده و همچنین ارزیابی ذخایر نفت و برآورد هزینه‌های استخراج و بهره‌برداری از این حوزه‌ها خواهد بود

شرکت اتریشی OMV در سال ۲۰۰۱ فعالیت‌های خود را در ایران آغاز کرد. اما در سال ۲۰۰۶ و به دنبال تحریم‌های برخاسته از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، این شرکت به حضور و فعالیت خود در ایران خاتمه داد. پس از امضای برجام، این شرکت اتریشی نیز بار دیگر برای فعالیت در ایران ابراز آمادگی و تمایل کرده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها