کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۶۸۰۵پنجشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۵۹۵۸۵ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات امروز پنجشنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در 5 هفته اخیر رسیده است.

در حالی که تشدید تنش های سیاسی بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1267 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به بیش از 1274 دلار رسید که این بالاترین رقم از 25 آوریل بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 ماه و نیم اخیر رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور از اوایل آوریل تا اواخر ماه می روند رشد و رونق نسبی را دنبال کرده ولی افزایش نرخ تورم مطابق با انتظارات قبلی نبوده است.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 87 درصد رسیده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فروش مسکن در بازار آمریکا در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است.

ادامه تنش های سیاسی در آمریکا بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاثیر زیادی بر رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار بریتانیا به رهبری ترزا می نخست وزیر احتمالا کنترل پارلمان را در انتخابات سراسری 8 ژوئن از دست خواهد داد. این مساله می تواند موجب افزایش نگرانی های سیاسی در بریتانیا در آستانه آغاز مذاکرات برگزیت شود.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه می با رشد 141 درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده و به 14500 اونس رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص قیمت طلا داشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها