کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت طلا


کد خبر : ۳۶۷۴۸چهارشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲:۵۳۸۳۰ بازدید

تازه‌ترین تحلیل اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می و آمارهای نرخ تورم منطقه یورو بیشترین تاثیر ...

تازه‌ترین تحلیل اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می و آمارهای نرخ تورم منطقه یورو بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 1.16 درصدی روبرو شد تا برای سومین هفته متوالی روندی صعودی داشته باشد.

بر اساس این گزارش نگرانی های سیاسی و اقتصادی در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر برسد و تاثیر زیادی بر رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری داشته باشد.

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 1.2 درصد رسیده است. وزارت بازرگانی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که رشد اقتصادی این کشور در این مدت به 0.7 درصد رسیده است.

این پایین ترین رشد اقتصادی آمریکا از سه ماه نخست 2016 میلادی به شمار می رود. کاهش ارزش دلار در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. شاخص ارزش دلار و قیمت طلا معمولا رابطه معکوسی با یکدیگر دارند.

نگرانی های مربوط به بسته محرک مالی و اقتصادی دولت ترامپ و چالش های کاخ سفید برای تصویب برنامه های خود در کنگره و سنا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

ادامه تنش های سیاسی در واشنگتن به خصوص پس از برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی و پرونده مربوط به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط تیم ترامپ با مقام های روسی تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلا داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می قرار داشته باشد. این آمارها می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن را مشخص کند.

در منطقه یورو نیز سرمایه گذاران منتظر اعلام آمارهای نرخ تورم هستند تا نسبت به سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا گمانه زنی کنند.

روز سه شنبه بازارهای مالی چین تعطیل خواهد بود. آلمان آمارهای اولیه نرخ تورم را اعلام می کند.

آمریکا نیز آمارهای درآمد شخصی و شاخص اعتماد مصرف کننده را اعلام خواهد کرد.

چهارشنبه نیز چین آمارهای تولیدات صنعتی و آلمان وضعیت خرده فروشی را منتشر خواهد کرد. آمارهای اولیه نرخ تورم منطقه یورو نیز اعلام خواهد شد. آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه می نیز اعلام می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها