کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه 9 خردادماه 96


کد خبر : ۳۶۷۲۵سه شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۴۶۵۲۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.
بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه 9 خردادماه 96بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه 9 خردادماه 96

کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی، افت ارزش دلار و تشدید نگرانی های سیاسی تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1268 دلار رسیده است. ادامه نگرانی ها درباره بحران مالی و بدهی یونان نیز موجب شده است تا ارزش یورو در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

در حالی که مذاکرات بین یونان و نهادهای بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید ادامه دارد، بحران بدهی آتن سرمایه گذاران بین المللی را به شدت نگران کرده است.

در حالی که انتخابات سراسری آلمان و هلند در پیش است، متئو رنتسی نخست وزیر سابق ایتالیا نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور همزمان با انتخابات آلمان شده است.

انتخابات سراسری بریتانیا نیز قرار است 8 ژوئن برگزار شود، نظرسنجی ها نشان می دهد که پس از وقوع حمله تروریستی اخیر به کنسرت شهر منچستر احتمال پیروزی قاطع محافظه کاران به رهبری ترزا می نخست وزیر به شدت کاهش یافته است.

در حالی که ترزا می گفته است که اگر با مقام های اتحادیه اروپا برای خروج از این بلوک اقتصادی و سیاسی به توافق نهایی دست پیدا نکند، بدون توافق بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد ولی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر تاکید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ژوئن، قطعا می تواند به توافقنامه ای برای برگزیت دست یابد.در حالی که حزب محافظه کار بریتانیا در نظرسنجی های اولیه پیشتازی دو رقمی نسبت به حزب کارگر داشت، این رقم در تازه ترین نظرسنجی ها به 6 درصد کاهش یافته است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: رشد اقتصادی منطقه یورو احتمالا بهبود خواهد یافت ولی نرخ تورم همچنان دورتر از اهداف ما خواهد بود و به همین علت اقتصاد اروپا همچنان به سیاست های محرک پولی نیاز دارد.

وزیر دارایی یونان نیز تاکید کرده است که وزرای دارایی منطقه یورو باید در نشست آتی خود به توافق نهایی برای حل و فصل بحران بدهی این کشور و بازگشت آتن به بازارهای بین المللی اوراق قرضه دست یابند.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نشست ژوئن بانک مرکزی آمریکا قرار خواهد داشت. در حالی که گمانه زنی های زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره در این نشست وجود دارد، امارهای متناقضی درباره اوضاع اقتصادی آمریکا منتشر می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها