کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مراقب پارتی‌بازی در ادغام بانک‌ها باشند


کد خبر : ۳۶۷۲۱سه شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۳۷۷۴۱ بازدید

کارشناس اقتصادی می گوید:«نباید در طرح ادغام بانکها پارتی بازی صورت بگیرد و گروهی در این طرح ضرر ببینند و گروهی سود ببرند.»

کارشناس اقتصادی می گوید:«نباید در طرح ادغام بانکها پارتی بازی صورت بگیرد و گروهی در این طرح ضرر ببینند و گروهی سود ببرند.»

عباس هشی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرآنلاین با بررسی اثرات ادغام کردن بانک ها براقتصاد کشور گفت:«در حالی که در اقتصاد ما ربا حرام است و تنها کشوری هستیم که فکر می کنیم بانکداری اسلامی را اجرا می کنیم،اما  تنها کشوری هم هستیم که بیش از 70 درصد تبلیغ تلویزیون به تبلیغ بانک ها اختصاص یافته؛ از طرف دیگر سر هر چهارراه در خیابان ها هم چند شعبه بانک داریم.»

وی افزود:«در حالی که کشورهای توسعه یافته که می گوییم نزول خوار هستند،این میزان بانک وجود ندارد و تبلیغات بانک، جایزه و سپرده ندارند. بانک های دولتی قبل از 80 همه به دستور رییس بانک مرکزی و وزیر دارایی وقت کار می کردند،اما در حال حاضر بانک‌های خصوصی تبدیل به صندوق سرمایه داری شده اند.»

هشی ادامه داد:«بانک ها در کشورهای پیشرفته دنیا در امور مربوط به سرمایه گذاری حضور دارند  نه اینکه پول مردم را پس‌انداز کنند و امورات روزانه مردم را بگذرانند. »

او با بیان اینکه رشد بانک های ایران در جهان اول است،تصریح کرد:« حال آنکه تاکنون این رشد به سود اقتصاد کشور هم نبوده است.»

این اقتصاددان عنوان کرد:«راه حل درست برای حل مشکلات کنونی بانکها ادغام است؛ اما باید توجه کرد که در ادغام نباید پارتی بازی صورت بگیرد. در گذشته ادغام دو بانک موجب ضرر و زیان گروهی و در مقابل سود زیاد برای طرف دیگر شد،از همین رو نباید  این تجربه مجددا تکرار شود. چون برخی بانک ها که در گذشته ادغام شدند،هنوز با مشکل رو به رو هستند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها