کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سپرده‌گذاران 20 میلیون تومانی کاسپین از امروز مراجعه کنند


کد خبر : ۳۶۷۰۴سه شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۳:۵۸۳۰۳۰ بازدید

مهلت 10 روزه برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف 10 میلیون تومان تعاونی منحل شده فرشتگان در حالی روزگذشته به پایان رسید که آخرین ...

مهلت 10 روزه برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف 10 میلیون تومان تعاونی منحل شده فرشتگان در حالی روزگذشته به پایان رسید که آخرین اخبار دریافتی حاکی است که تاکنون فقط حدود ۱۳ میلیارد تومان به سپرده‌گذاران پرداخت شده است، رقمی که چندان با پیش‌بینی اولیه منطبق نیست.

مقرر شد در مرحله اول حدود ۴۰۰ هزار نفر که شامل سپرده‌گذاران تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌شوند و در اولویت پرداخت قرار گرفته اند برای دریافت حداقل  ۹۰ درصد وجوه خود به شعبه های پیش بینی شده مراجعه کنند. از این رو بانک مرکزی این ارقام را نپذیرفته و با حذف آن مجموع بدهی به حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. تاکنون از اموال فرشتگان حدود ۳۱۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده و مورد ارزیابی قرار گرفته که ۱۷۰۰ میلیارد آن را دارایی‌های غیرمنقول و ۱۴۰۰ میلیارد تومان دارایی منقول تشکیل می‌دهد.

در این بین در صورتی که به منابعی نیاز باشد، بانک مرکزی در مقابل دارایی‌های تضمین شده فرشتگان خط اعتباری را در اختیار کاسپین قرار خواهد داد.اما ظاهرا موسسه کاسپین در جریان تجمعات سپرده‌گذاران فرشتگان پیشنهادی به بانک مرکزی اعلام کرده که بر اساس آن خواستار پرداخت سود سپرده‌گذاران در حد نرخ‌های متعارف شبکه بانکی شده است. یعنی خواسته شده سودی معادل ۱۵ درصد برای سپرده‌گذاران در نظر گرفته و پرداخت شود. 

به هر صورت از امروز نهم خردادماه تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰ میلیون تومان در اختیار موسسه کاسپین قرار خواهد گرفت و سپرده‌گذاران می‌توانند بر اساس جدول زمان‌بندی شده و حروف الفبا به ۲۰ شعبه اعلامی دارای مجوز این موسسه مراجعه کنند. همه این ها در حالی است که روزگذشته نیز تعدادی از مشتریان موسسه مالی کاسپین مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران و مقابل استانداری در مشهد تجمع کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها