کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دختران و پسران کدام استان‌های کشور دیرتر ازدواج می‌کنند؟


کد خبر : ۳۶۶۹۵دوشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۲۵۱۶۴۴ بازدید

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران دختران و پسران استان‌های ایلام، چهارمحال بختیاری و کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌های کشور اولین ازدواج خود را به ثبت می‌رسانند.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران دختران و پسران استان‌های ایلام، چهارمحال بختیاری و کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌های کشور اولین ازدواج خود را به ثبت می‌رسانند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ میانگین سن در اولین ازدواج زنان در سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال ۱۳۹۰، ۰.۴ سال کاهش پیدا کرد. به این ترتیب میانگین سن در اولین ازدواج زنان کل کشور در سال ۱۳۹۰ از ۲۳.۴ به ۲۳ سال در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است.

میانگین سن در اولین ازدواج زنان در سال ۱۳۹۵ در نقاط شهری و روستایی به ترتیب برابر ۲۳.۴ و ۲۲ سال محاسبه شده است. این شاخص در سال ۱۳۹۰ در نقاط شهری ۲۳.۶ و در نقاط روستایی ۲۳ سال بوده است.

مقایسه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۰ افزایش ۰.۷ سال میانگین سن در اولین ازدواج مردان را نشان می‌دهد. بر اساس این نتایج میانگین سن در اولین ازدواج مردان در سال ۱۳۹۵ در کل کشور ۲۷.۴ و در سال ۱۳۹۰، ۲۶.۷ سال بوده است. این شاخص در سال ۱۳۹۵ برای نقاط شهری ۲۷.۸ و در نقاط روستایی ۲۶.۵ سال محاسبه شده است. همچنین میانگین سن در اولین ازدواج برای مردان در سال ۱۳۹۵ برای نقاط روستایی ۲۶.۵ و در سال ۱۳۹۰، ۲۵.۸ سال بوده است.   

مقایسه شاخص میانگین سن در اولین ازدواج در نقاط شهری و روستایی نشان می‌دهد که این شاخص در نقاط شهری همواره از نقاط روستایی بیشتر بوده است. همچنین میانگین سن در اولین ازدواج مردان همواره از میانگین سن در اولین ازدواج زنان درهر دو نقطه شهری و روستایی بالاتر بوده است.

لازم به ذکر است تغییرات میانگین سن در اولین ازدواج برای زنان در نقاط روستایی به مراتب بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بالاترین میانگین سن در اولین ازدواج متعلق به استان ایلام با ۲۹.۸، استان کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد با ۲۸.۹ و استان فارس با ۲۸.۷ است.

همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران پایین‌ترین میانگین سن در اولین ازدواج زنان براساس نتایج سرشماری ۱۳۹۵ متعلق به استان ایلام با سن ۲۶.۱، کهکیلویه و بویراحمد با ۲۵.۲ و کرمانشاه با میانگین ۲۴.۷ است.

همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در میان استان‌های کشور پایین‌ترین میانگین سن در اولین ازدواج مردان بر اساس نتایج سرشماری متعلق به استان سیستان و بلوچستان ۲۵، خراسان جنوبی با سن ۲۵.۳، خراسان رضوی با ۲۵.۶  سال سن بوده است.

گفتنی است؛ پایین‌ترین میانگین سن در اولین ازدواج زنان بر اساس نتایج این سرشماری متعلق به استان یزد با ۲۱.۳، خراسان شمالی و قم با سن ۲۱.۹ بوده‌اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها