کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میزان جریمه شیشه دودی‌کردن خودروها در سال 96


کد خبر : ۳۶۶۹۴دوشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۵۹۱۲۴۹۰ بازدید

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از ممنوعیت دودی کردن شیشه خودروها خبر داد.

سرهنگ فضل الله شیری گفت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به بهانه جلوگیری از تابش نور آفتاب به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند، ممنوع است.

وی افزود: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری‌های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشنان قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برابر جدول جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکبان در کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها و جاده‌ها 50 هزار تومان و در سایر شهر‌ها 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ شیری یادآور شد: در مراکز تعویض پلاک خودرو نیز چنانچه میزان غلظت شیشه‌های دودی خودروهای نو شماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودرو‌ها برچسپ‌های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند به نحوی که از فاصله سه متری به تشخیص افسر کارشناس، راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از اقدام به انجام روند تعویض پلاک خودداری می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها