کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه


کد خبر : ۳۶۶۸۹دوشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۱۸۵۶۷ بازدید

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته، دماسنج بازار سرمایه 113 واحد افت کرد و اکثریت گروه‌ها از جمله خودرویی‌ها و فلزات اساسی ...

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته، دماسنج بازار سرمایه 113 واحد افت کرد و اکثریت گروه‌ها از جمله خودرویی‌ها و فلزات اساسی در کانال کاهشی قرار گرفتند. همچنین قندی‌ها امروز بار دیگر مخالف جریان بازار با صف خرید همراه بودند و یکدست رشد کردند.

امروز دوشنبه از ابتدای باز شدن معاملات شاخص کل بازده نقدی و قیمتی پس از رشدی کوچک روند نزولی را در پی گرفت و نسبت به روز گذشته ۱۱۳ واحد افت کرد و در تراز ۸۰ هزار و ۵۹۹ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن ۳۹ واحد پایین رفت و به رقم ۱۷ هزار و ۴۷۱ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴۳ واحد افت به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۳ واحدی رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۵۰ و ۴۱۲ واحد افت کرده است.

نماد مخابرات ایران با ۳۸ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار داشت. پس از این نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش کاهنده را در نماگر بورس داشتند.

در طرف مقابل سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و پالایش نفت بندرعباس سعی کردند تا نگذارند دماسنج بازار سرمایه بیش از این افت کند. در نماد سرمایه‌گذاری غدیر که بیشترین نقش فزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشت، بیش از ۸۷ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی بود. همچنین بیش از ۷۰ درصد از عرضه‌ها را حقیقی‌ها بر عهده داشتند.

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته اکثریت قریب به اتفاق نماد خودرویی‌ها در کانال کاهشی قرار گرفته‌اند هر چند که معدود نمادهایی همچون آهنگری تراکتورسازی ایران روند رو به رشدی را تجربه کردند.

در گروه بانکی‌ها و موسسات اعتباری نیز روند مشابه خودرویی‌ها بود و تقریبا تمام نمادهای این گروه نیز با روند کاهشی مواجه شدند.

علاوه بر این اکثریت نمادها در گروه فلزات اساسی نیز شاهد روند کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی بودند هر چند که نمادهایی همچون صنایع فولاد آلیایی یزد، فولاد هرمزگان جنوب و سپنتا با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

اما قندی‌ها بار دیگر مخالف جریان بازار یکدست رشد کردند و تعداد زیادی از نمادهای این گروه توانستند در قیمت پایانی با بیش از ۳ درصد رشد همراه شوند. به طوری که تعدادی از نمادهای این گروه در ساعات معاملاتی امروز با صف خرید همراه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۸ میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۸۹ میلیون و ۸۴۴ سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۶۵۴ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری دارویی تامین و سرمایه‌گذاری توسعه ملی اشاره کرد. به طوری که در نماد سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی ۴۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان تنها در یک معامله کد به کد شد.

همچنین امروز شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت ۱.۶ واحدی مواجه شد و به رقم ۹۱۶.۶ رسید. ارزش معاملات این بازار به رقم ۱۸۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۵۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۴ هزار و ۶۴۹ نوبت داد و ستد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها