کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه‌ای اجمالی پژو 206 و پژو 405


کد خبر : ۳۶۶۸۲سه شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۱۷۵۸۹۸ بازدید

پژو 206 و پژو 405 که دو مدل محبوب و پرفروش خودرو در ایران به شمار می‌آیند، کماکان رقابت نزدیکی در بازار خرید و فروش اتومبیل دارند.

پژو 206 و پژو 405 که دو مدل محبوب و پرفروش خودرو در ایران به شمار می‌آیند، کماکان رقابت نزدیکی در بازار خرید و فروش اتومبیل دارند. پژو 206 یک اتومبیل سوپرمینی است و از سال 1998 تا 2012 توسط شرکت پژو به بازار عرضه شد. پژو 206 به دلیل دینامیک آن، هندلینگ خوب، ظاهر و ارگونومی یکی از پرفروش‌ترین مدلهای پژو در سطح جهانی از سال ۱۹۹۸ است. این خودرو به مسابقات مختلف رالی نیز راه یافت و در جاده‌های مختلف رقابت‌های رالی بر محبوبیتش افزوده شد.

موتور این اتومبیل از امکان بهره‌وری مناسب از سوخت برای مسیرهای طولانی و همینطور مصرف نه چندان زیاد سوخت در شرایط دشوار برخوردار است. موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ آن ۱۱۰ اسب بخار نیرو به چرخ های جلو می رساند. تجهیزات استاندارد این خودرو شامل تهویه، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی کنترل از راه دور، پخش رادیو، مه شکن و صندلی های عقب تاشو است. ترمز ضد قفل، کیسه هوا جلو، چرخ های آلیاژی، آینه با دید جانبی، چراغهای جلو قابل تنظیم، فرمان قابل تنظیم، و دستگاه پخش سی دی دیگر تجهیزاتی است که بعدها به صورت درخواستی بر روی پلتفرم خودرو پژو ۲۰۶ اضافه شد.

پژو 206 و پژو 405

در مقابل، از ویژگی‌های ماشین پژو ۴۰۵ ، تطبیق پذیری با شرایط شهری و جاده‌ای، آیرودینامیک مناسب، به صرفه بودن و ایمنی است که آن را بدل به یکی از محبوب ترین خودروهای سواری کرده است. ایمنی یکی از اولویت‌ها در ساخت و طراحی پژو ۴۰۵ در دهه‌ی هشتاد میلادی بوده است. بدنه بیرونی مقاوم ۴۰۵ قابلیت جذب انرژی ناشی از سایش و برخورد را دارد. کابین هم به گونه ای طراحی شده که از مسافران در تصادفات به خوبی محافظت کند. موتور ۱.۸ لیتری آن با توجه به میزان سوخت مصرفی موتوری کارآمد محسوب می‌شود. تجهیزات استاندارد۴۰۵ شامل تهویه، فرمان هیدرولیک، سیستم ورود بدون کلید، مه شکن عقب، شیشه های رنگی، آینه با دید جانبی، پخش رادیو و فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع است.

با توجه به آنچه گفته شد، در مقایسه این دو مدل خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-  از لحاظ عملکرد، پژو ۴۰۵ تولید ایران خودرو شتاب بیشتری از ۲۰۶ (تیپ ۲) تولید همان کارخانه دارد. شتاب ۴۰۵ حدود ۱۱ ثانیه و شتاب ۲۰۶ نزدیک به ۱۴ ثانیه است.
- هر چند قدرت موتور پژو ۴۰۵ از ۲۰۶ بیشتر است، اما به همان نسبت مصرف سوخت بالاتری دارد. (مصرف سوخت ۴۰۵ در هر صد کیلومتر: ۷ لیتر در جاده، ۱۳ لیتر در داخل شهر/مصرف سوخت 206 در هر صد کیلومتر: ۵ لیتر در جاده، ۹ لیتر در داخل شهر)
- حجم موتور ۴۰۵، ۱۸۰۰ سی‌سی و حجم موتور ۲۰۶، ۱۴۰۰ سی‌سی است.
- ظرفیت صندوق عقب ۴۰۵ از ۲۰۶ به شکل قابل توجهی بیشتر است.
- مخزن سوخت پژو ۴۰۵ حدود ۷۰ لیتر گنجایش دارد که این مقدار ۲۰ لیتر از ظرفیت باک ۲۰۶ بیشتر است.
- پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ حدوداً هم وزن‌اند.
- از لحاظ ابعاد ‌و فاصله بین دو محور خودرو اختلاف چشمگیری بین این دو مدل پژو وجود ندارد.
- هر دوی این خودروها ۵ دنده معمولی هستند.

با توجه به توضیحات فوق می‌توان گفت این دو خودرو با آنکه در بسیاری موارد به هم شبیه‌اند اما ۴۰۵ برای مسیرهای جاده‌ای و مسافرت گزینه‌ای مناسبتر و ۲۰۶ جهت حمل و نقل‌های داخل شهری انتخاب جذاب‌تری است. با توجه به این که این دو خودرو از پر فروش‌ترین خودروهای ساخت داخل‌اند، بازار خرید و فروش آنها نیز بسیار داغ‌ است. قبل از خرید و فروش ۲۰۶ و ۴۰۵ خود شاید بد نباشد که سری سایت‌های خرید و فروش خودرو بزنید و مدل‌های مختلف ۲۰۶ و ۴۰۵ را با هم از لحاظ کیفیت و قیمت مقایسه کنید. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها