کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشت 21 هزار تومانی در راه است


کد خبر : ۳۶۶۲۲یکشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰:۱۵۳۶۸۰ بازدید

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان تصمیمات تازه‌ای درباره اقلام غذایی پرمصرف در این ماه اتخاذ شده است. در همین راستا، برای تنظیم بازار ماه ...

آرمان- همزمان با شروع ماه مبارک رمضان تصمیمات تازه‌ای درباره اقلام غذایی پرمصرف در این ماه اتخاذ شده است. در همین راستا، برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان 30‌هزار تن برنج و 20‌ هزار تن شکر توزیع خواهد شد و قیمت مواد غذایی پرمصرف در ماه رمضان از جمله حبوبات تغییری نخواهد کرد. همچنین مقرر شد روزانه دو تا سه‌هزار تن لاشه گوشت قرمز به صورت منجمد و به قیمت هر کیلوگرم 21‌هزار تومان توزیع شود.

بنا به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیز قیمت هرکیلوگرم مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۷۷۰۰ تومان است که از روز دوشنبه به بعد روند کاهش قیمت این کالا آغاز خواهد شد.

توافق دولت و مجلس بر سر قیمت گوشت

با توجه به افزایش مصرف مواد غذایی در ماه مبارک رمضان و احتمال رشد قیمتی کالا‌ها، نشست نظارتی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار و بدین ترتیب مقرر شد روزانه دو تا سه‌هزار تن لاشه گوشت قرمز به صورت منجمد به قیمت هر کیلوگرم 21‌هزار تومان در ماه مبارک رمضان توزیع شود. در همین رابطه،‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تمامی مسئولان بخش تنظیم بازار وزارتخانه مربوطه ضمن حضور در این جلسه برنامه‌های تنظیم بازار ماه مبارک رمضان را نیز به نمایندگان مردم در مجلس ارائه کردند.

علی محمد شاعری اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم پنج‌هزار و 700 تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، شرکت‌های تعاونی مصرف کارگری و کارمندی به دست مصرف‌کنندگان برسد. او تصریح کرد: هر سال شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی مرغ‌های تولیدی مازاد بر نیاز مصرف داخلی را با هدف حمایت از مرغداران و تنظیم بازار خریداری، ذخیره سازی و در مواقع ضرور در جامعه توزیع می‌کند. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه از توزیع روزانه دو تا سه‌هزار تن لاشه گوشت قرمز به صورت منجمد به قیمت هر کیلوگرم 21‌هزار تومان در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در عرضه کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان مشکل خاصی در کشور وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: تنظیم بازار کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی، ولی نظارت بر کیفیت و نحوه عرضه و کنترل قیمت‌ها برعهده سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت، وزارت بهداشت، تعزیرات حکومتی و... است. به گفته شاعری؛ در حال حاضر تفاوت فاحش قیمتی بین خرید و فروش برنج ایرانی در بازار مشاهده می‌شود، از این‌رو می‌طلبد این وزارتخانه نظارت بیشتری در بازار مورد اشاره داشته باشد.

توزیع 50 هزارتن برنج و شکر تنظیم‌بازاری

برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان 30‌هزار تن برنج و 20‌هزار تن شکر توزیع خواهد شد. در همین راستا مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درمورد آخرین اقدامات دولت برای عرضه تنظیم بازاری برنج و شکر گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰‌هزار تن برنج با قیمت ۲۷۰۰ تومان و ۲۰‌هزار تن شکر سفید به قیمت ۲۸۵۵ تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.یزدان سیف با بیان اینکه با عرضه به موقع سعی کردیم اجازه افزایش قیمت برای محصولاتی چون برنج و شکر که در ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارد، ندهیم، گفت: عرضه شکر و برنج در حدی است که مازاد بر مصرف است و خریدار ندارد. اواضافه کرد: ۱۰۰‌هزار تن برنج خارجی خریداری شده که در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.

قیمت مرغ به 7700 تومان رسید

به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۷۷۰۰ تومان است که از روز دوشنبه به بعد روند کاهش قیمت این کالا آغاز خواهد شد. مهدی یوسف خانی با بیان اینکه قیمت مرغ در روزهای آینده افزایشی نخواهد داشت، افزود: فکر می‌کنم از روز دوشنبه به بعد با روند کاهش قیمت این کالا مواجه خواهیم بود. او در اولین روز ماه رمضان قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده را ۴۹۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده‌فروشی درب کشتارگاه ۶۸۵۰ تومان، تحویل درب واحدهای صنفی ۷۰۰۰ تومان و همچنین نرخ این کالا در خرده‌فروشی واحدهای صنفی ۷۷۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر را ۶۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هرکیلوگرم ران مرغ بی کمر ۷۷۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۲۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۳۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۶۰۰۰ تومان است.

حبوبات در ماه رمضان گران نمی‌شود

رئیس هیات‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم‌صنف با بیان اینکه بدعت بدی برای بالا بردن قیمت مواد غذایی در ماه رمضان با توجه به بالا رفتن مصرف شکل‌گرفته است، گفت: قیمت مواد غذایی پرمصرف در ماه رمضان از جمله حبوبات تغییری نخواهد کرد. مهدی کریمی تفرشی اظهار کرد: صنعت غذا و مواد تبدیلی محصولات کشاورزی، در ایران خصوصی‌ترین صنعت کشور به حساب می‌آید که توانسته است بعد از صنعت نفت دومین صنعت بزرگ کشور باشد.او افزود: هر چه دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بر اساس اصل 44 قانون اساسی، کوچک‌تر باشد، شاهد اقتصادی پویاتر خواهیم بود.

رئیس هیات‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم‌صنف درباره وضعیت تولید‌کنندگان مواد غذایی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کشور برای رقابت در بازار جهانی گفت: با باز شدن دروازه‌های واردات به روی بازار کشورمان بر اساس قوانین تجارت جهانی، اماکن رقابت برای تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد و محصولات خارجی با توجه به رنگ و لعاب، کیفیت بالا و صرفه اقتصادی برای مصرف‌کننده، موفق‌تر خواهند بود.تفرشی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی ما نیز باید بر کیفیت تولیدات خود بیفزایند و هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند زیرا بالاخره باید روزی به سازمان تجارت جهانی متصل شویم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها