کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرمایی که 3 برابر قیمت فروخته می‌شود!


کد خبر : ۳۶۵۹۳شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۴۹۲۴۹۷ بازدید

هر کیلو خرما 1500 تا 2000 تومان از باغداران خریداری می‌شود که با محاسبه تمام هزینه‌های موجود تا رسیدن به دست مصرف کننده هر کیلو ...

علی‌اصغر موسوی گفت: هر کیلو خرما 1500 تا 2000 تومان از باغداران خریداری می‌شود که با محاسبه تمام هزینه‌های موجود تا رسیدن به دست مصرف کننده هر کیلو خرما در نهایت باید حدود 5 تا 6 هزار تومان قیمت داشته باشد.

علی‌اصغر موسوی دبیر کل انجمن خرمای ایران درباره قیمت این محصول پرمصرف در ایام ماه مبارک رمضان به قدس آنلاین گفت: عمدتا افزایش قیمت خرما چند هفته تا یک ماه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده و دیگر در خود ماه رمضان  افزایش قیمتی رخ نمی دهد. وی در ادامه افزود: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که عمده خرماهای موجود بعد از برداشت این محصول از سوی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلال خریداری می شود که همین موضوع باعث شده این عده محدود تعیین کننده اصلی قیمت این محصول باشند. موسوی اظهار داشت: متاسفانه دولت هیچ نظارت و دخالتی بر این موضوع نداشته و تعیین قیمت خرما وابسته به نظر این دلال ها است و هیچ نظارتی از سوی مراکز دولتی یا غیره در تعدیل یا نظارت بر قیمت ها وجود ندارد.

دبیر کل انجمن خرمای ایران درباره قیمت خرما در روزهای اخیر تصریح کرد: در حال حاضر خرما با قیمتی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در کیلو فروخته می شود در حالیکه قیمت واقعی آن یک سوم قیمت های فعلی است. موسوی درباره قیمت خریداری شده این محصول از کشاورزان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: هر کیلو خرما ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان از باغداران خریداری می شود که با محاسبه تمام هزینه های موجود تا رسیدن به دست مصرف کننده هر کیلو خرما در نهایت باید حدود ۵ تا ۶ هزار تومان قیمت داشته باشد. در حالیکه قیمت خرما درحال حاضر در بازار ۱۰ برابر قیمت خرمای خریداری شده از باغداران است.

موسوی درباره نظارت بر قیمت خرما خاطرنشان کرد: این وظیفه در گذشته در اختیار ستاد خرمای کشور بود که متاسفانه چند سال است این ستاد تشکیل نشده و وجود خارجی ندارد. در این ستاد سه تن از وزرا، رئیس کل بانک مرکزی، استانداران استان های خرما خیز، نمایندگان مجلس و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشته و سیاست گذاری می کردند اما متاسفانه الان حدود ۶ سال است که این ستاد تعطیل شده و در دولت یازدهم هم این ستاد به طور کلی به فراموشی سپرده شده است. وی در تشریح ساز وکار این ستاد بیان داشت: این ستاد بر اساس نیازی که در کشور وجود داشت بودجه ای به کارخانه ها تزریق کرده و آنها را وادار می کرد تا خرماها را خریداری کرده و با قیمت متعادل وارد بازار کنند.

دبیر کل انجمن خرمای ایران درباره صادرات این محصول تصریح کرد: اگر چه میزان صادرات نسبت به گذشته اندکی افزایش داشته است اما با این وجود از حدود یک میلیون تن تولید خرمایی که در کشور داریم حدود ۴۵۰ هزار تن آن مازاد است در حالیکه کل صادرات ما به ۱۰۰ هزار تن هم نمی رسد لذا نمی توان موضوع صادرات را در این زمینه موثر دانست.

موسوی خاطرنشان کرد: قیمت های موجود در بازار قیمت واقعی خرما نیست و به سه برابر قیمت های واقعی به فروش می رسد چرا که همان طور که گفتم این خرما از کشاورز ۱۵۰۰ تومان خریداری شده اما به قیمتی حدود ۱۵ هزار تومان در بازار فروخته می شود در حالیکه با محاسبه تمام هزینه ها باید قیمتی حدود ۵ تا ۶ هزار تومان داشته باشد. این در حالی است که سه میلیون کشاورز و ۸۰ میلیون ایرانی مصرف کننده ضرر و ۱۰۰ دلال سود می کنند که این کاملا برخلاف عدالت است.  وی  با اشاره به برگزاری انتخابات و عدم توجه دولت به مسائل داخلی کشور خاطرنشان کرد: هر ساله قبل از آغاز ماه رمضان استانداری ها جلساتی را در این زمینه برگزار و تعدیل هایی را انجام می دادند که امسال این کار هم انجام نشد. موسوی افزود: تا چند روز گذشته، دولت آنقدر سرگرم انتخابات بود که نه تنها خرما بلکه سایر کالاها را هم رها کرده بود به نحوی که اگر بررسی کنید می بینید نه تنها خرما بلکه بسیاری از کالاها مانند مرغ و گوشت و برنج به صورت نجومی افزایش قیمت داشت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها