کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در اولین روز کاری هفته 225 واحد عقب‌نشینی کرد


کد خبر : ۳۶۵۹۲شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۶۶۳۴ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی به افت حجم معاملات روزانه بازار سهام خیره شدند که از سرگیری دوباره عرضه انواع ابزارهای مالی و ...

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی به افت حجم معاملات روزانه بازار سهام خیره شدند که از سرگیری دوباره عرضه انواع ابزارهای مالی و اوراق بدهی باعث شده تا بورس تهران اعتبار خود را دو دستی به پای بازار بدهی بریزد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ششم خرداد ماه 96 با کاهش 225 واحدی روی رقم 80 هزار و 921 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 76 واحدی عدد 27 هزار و 432 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 398  واحدی به رقم  88 هزار و 359  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 127 واحدی به رقم  55 هزار و 883  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش660  واحدی عدد 180 هزار و 910  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 3 واحدی به 923 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 25 واحد، خدمات انفورماتیک با 23 واحد و همراه اول با 20  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 22 واحد، پالایش نفت تهران با 21 واحد و پالایش نفت اصفهان با 19 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی در بازار نقدی به بیش از 130 میلیارد تومان رسید که بر روی تابلوی معاملات این رقم به بیش از 145 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن 566 میلیون  و 792 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 681  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مخابرات ایران، فرآورده‌های نسوز ایران، سیمان بجنورد، صنایع مس شهید باهنر، رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنر ایندامین سایپا، حق تقدم خرید سهام سیمان ارومیه، حق تقدم خرید سهام اعتلای البرز، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، سیمان ممتازان کرمان، فرابورس ایران، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، فارسیت اهواز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، داروسازی اکسیر، داروسازی امین، سیمان صوفیان، کاشی و سرامیک سعدی متوقف شدند.

امروز همچنین 8 درصد از کل سهام غیر مدیریتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان به قیمت پایه هر سهم 220 تومان با شرایط یکجا و نقد روانه میز فروش فرابورس ایران شد که در نهایت با خرید بیش از 76 درصد این سهم از سوی سهامدار حقوقی و مابقی آن از سوی سهامداران حقیقی معامله شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران 40 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی معامله شد. در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اما امروز 50 میلیون سهم به ارزش کمتر از 11 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین 15 میلیون حق تقدم خرید سهام ایران‌ترانسفو به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابجا شد. همچنین کمتر از 15 میلیون سهم بیمه نوین به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. 

امروز 9 میلیون سهم سرمایه‌گذاری اعتبار ایران نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با تجمیع سهام در شرکت‌های تابعه سهامدار عمده همراه بود. همچنین 8 میلیون سهم تراکتورسازی ایران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد. در این بازار در نهایت 3.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که با از سر گیری دوباره انتشار و معاملات ثانویه انواع ابزارها و اوراق بدهی در تالار شیشه‌ای دوباره اندک پول باقیمانده در شریان‌های بازار سهام به سمت بازار بدهی گرایش پیدا کرده است. این در حالی است که عمق پایین معاملات بازار سهام و حضور 400 برند صنعت ایرانی در این بازار، ضرورت تقویت معاملات سهام در برابر لزوم تقویت بازار بدهی در بازار سرمایه را اجتناب ناپذیر کرده است. 

در عین حال تفسیر های مختلف از بخشنامه اخیر بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری در خصوص لزوم واگذاری سهام شرکت های سرمایه پذیر از جمله صندوق های سرمایه گذاری وابسته به بانک ها به تحدید بیشتر عمق معاملات بازار سهام افزوده است.

امروز جدای از تجمع سفته بازان در بازار پایه فرابورس و چشیدن طعم نوسان 10 درصدی در سقف کامل قیمت‌ها سایر ابزارهای بدهی مورد توجه معامله‌گران بازار سهام بود. همزمان اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز دستخوش نوسان شد و با افزایش نسبی قیمت‌ها روبرو بود.

در سایر معاملات بازار سهام همچنان غلبه عرضه بر تقاضای سهام در کنار لزوم اصلاح تکنیکال قیمت‌ها قابل توجه است. بازاری که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین روزهای پر ترافیک فصل مجامع توان و طاقتی برای ترمیم عقب‌گردهای گذشته با وجود روی کار آمدن دولت دوازدهم ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها