کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تست و بررسی کیا سراتو 2000 آپشنال شرکت سایپا


کد خبر : ۳۶۵۹۱شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۴۴۸۹۶۲ بازدید

کیا سراتو که در برخی از بازارها فورته صدایش می‌کنند، نام آشنایی در ایران محسوب می‌شود. خودرویی که از بدو ورود به کشور قابل قبول خوانده شد و ...

کیا سراتو آپشنال

کیا سراتو که در برخی از بازارها فورته صدایش می‌کنند، نام آشنایی در ایران محسوب می‌شود. خودرویی که از بدو ورود به کشور قابل قبول خوانده شد و در انواع مختلفی مانند کوپه یا سدان به فروش رسید. از سال 2008 کیا موتورز نام این خودرو را به فورته تغییر داد، اما همچنان در بسیاری از کشورها "سراتو" نامی شناخته شده برای این مدل است. 

به گزارش ایران‌جیب به نقل از عصرایران،این خودرو برای اولین بار 14 سال پیش در کره به دنیا آمد و در پلت‌فرم با هیوندایی النترای XD مشترک است. بین سال‌های 2008 تا 2013 نسل دوم فورته در جهان خودنمایی کرد و اینک بسیاری از بازارهای جهان مانند استرالیا، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی با همان نام قدیمی سراتو احیایش کرده‌اند.

از سال 2013، نسل سوم این خودرو در بازار های کره دیده شد و اینک مدلی از این خودرو را می‌توان در خطوط تولید کارخانه‌های داخلی دید.

سایپا این خودرو را با موتورهای 1.6 و 2 لیتری در دو مدل معمولی و آپشنال ارائه می‌دهد. اما خودروی مورد بررسی یک سراتوی آپشنال سفیدرنگ با موتور 2 لیتری است .


کیا سراتو آپشنال

موتور خودرو از نوع DOHC MPI است. MPI در موتور به معنای انژکتور چند نقطه‌ای است بهترین حالت احتراق سوخت را برای این مدل به وجود می‌آورد که می‌تواند نقطه قوت سامانه مولد نیرو محسوب شود. موتور از نوع چهار سیلندر 16 سوپاپه بوده و با گشتاور 194 نیوتن‌متر قدرتی معادل 156 اسب‌بخار تولید می‌کند. این موتور با یک جعبه دنده خودکار 6 سرعته هماهنگی دارد.

خودروی مورد نظر حدود 1310 کیلوگرم وزن دارد . طول 4530 و عرض 1775 میلی‌متری، این خودرو را در کنار فاصله محوری 2560  سراتو را در شمار یک سدان خانوادگی خوب قرار می‌دهد. این شاسی با این ابعاد روی رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی قرار گرفته می‌گیرد.
 

کیا سراتو آپشنال

زمانی که با این سراتو روی  تست زمین ناصاف حرکت کردیم، عملکرد رضایت بخشی را در هندلینگ، انعطاف و تحرکت از نمونه مونتاژ شده درمقابل نمونه صادرتی یافتیم. ظاهرا مهندسان ایرانی تغییراتی را با توجه به جاده‌های کشور روی مدل داخلی ایجاد کرده‌‌اند که از کوبش‌های شدید تا حد زیادی کاسته است.

هر چند خودرو یک سدان شهری است، اما  این مدل را روی سطوح سنگلاخی و ناهموارتر پیست سنجیدیم. در این بخش نیز عملکرد سیستم تعلیق نسبتا قابل قبول بود  ولی در کل از سراتو نباید انتظار یک سواری نرم را داشت زیر سواری آن اسپرت است. با حرکت بر روی پیست اقدام به ترمز ناگهانی کردیم  ترمزها عالی به نظر می‌رسند. خودرو به ترمزهای ABS در کنار سامانه پیشرفته EBD مجهز شده و به خوبی و نرمی حرکتتان را متوقف می‌کند. 
 

کیا سراتو آپشنال

اما تست فنی این خودرو در پیست مزایای دیگری نیز دارد و یکی از آنها سنجش خودرو روی شیب‌های استاندارد برای ارزیابی قدرت موتور در سربالایی‌هاست. موتور در سطوح شیب‌دار به خوبی قدرت خود را نشان می‌دهد.

ورود به کابین می‌تواند دل خیلی‌ها را به دست آورد. خودرو همانطور که از نام آپشنالش برمی‌آید، پر گزینه ظاهر شده و در جدول مقایسه امتیازات زیادی می‌گیرد.

شما صفحه نمایشگر لمسی و چند منظوره این خودرو با قابلیت اتصال به سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا GPS را دوست خواهید داشت.حسگرهای پارک عقب خودرو نیز در حرکات معکوس هشدارهای لازم از موانع احتمالی را برایتان ارسال می‌کنند.
 

کابین کیا سراتو آپشنال

 صندلی‌های چرمی به همراه فرمان چرم در نوع آپشنال حسی خوبی را به راننده منتقل می کند اما نکته عجیب آن بود که به رغم وجود صندلی های چرمی در کابین جنس  پوشش پنل درها ( رو دری )  از جنس پارچه است که به نظر می رسد هنوز از  قطعاتی که در مدل های معمولی سراتو استفاده می شد بر روی آبشنال نیز استفاده شده است.

در سراتو فرمان نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در پشت فرمان نیز شاهد نصب اهرم تغییر دنده( دنده پشت فرمان) هستیم که یکی از آپشن های جدید سراتو ی آپشنال است. 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به محض ورود به خودرو به تنظیمات سامانه صوتی خواهید پرداخت، یک سیستم پخش MP3 با پورت‌های وروی USB، AUX و IPOD در کنار 6 خروجی پخش صدا شما را راضی نگه می دارد. 
 

کابین کیا سراتو آپشنال

برای استارت زدن خودرو نیازی به سوئیچ‌های قدیمی ندارید چرا که کلید این خودرو در نوع هوشمند ارائه می‌شود. نور فضای پشت آمپر نیز به صورت خودکار کم و زیاد خواهد شد که در مجموع نمای درون خودرو را زیبا خواهد کرد. شما می‌تواند اطلاعات سفر و حرکت خود را روی یک نمایشگر کوچک سفری مشاهده کنید. دکمه کنترل کروز نیز در کابین می‌تواند از خستگی راننده پس از طی مسافت‌های طولانی بکاهد.

کابین کیا سراتو آپشنال

در روز گرم تست فنی، سامانه تهویه خودرو عملکرد خوبی را از خود نشان داده و فضای داخلی را کاملا خنک کرد. چراغ‌های نمای جلو خودرو نیز کاملا خودکار عمل کرده و قابلیت تنظیم خودکار با شرایط محیطی را دارند.

در مجموع می توان گفت که اگر نمی خواهید یک خودروی چینی سوار شوید و خواهان استفاده از برندهای کره هستید و در ضمن بیشتر از 100 میلیون تومان نیز  نمی خواهید هزینه کنید با توجه به موتور قدرتمند و آپشن های خوب می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد به خصوص اینکه سایپا این خودرو را با شرایط های مختلف نیز عرضه می کند و این نکته می تواند در خرید آن موثر باشد.

سراتوی آپشنال سایپا خودرویی است که مربوط به نسل قبل این خودرو می شود و هم اکنون در کشور شاهد حضور نسل جدید آن به صورت وارداتی هستیم اما این اتاق نیز هنوز  حرف هایی برای گفتن داشته و جذابیت هایی نیز دارد که می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها