کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حركت زيگزاگی دلار به دنبال سقوط قيمت انواع سكه


کد خبر : ۳۶۵۶۷جمعه، ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵:۳۰۲۲۹۲ بازدید

قيمت انواع سكه و ارز در هفته گذشته با كاهش مواجه شده و هر قطعه سكه تمام بهار آزادي با 17.700 تومان و هر دلار امريكا نيز ...
حركت زيگزاگی دلار به دنبال سقوط قيمت انواع سكهحركت زيگزاگی دلار به دنبال سقوط قيمت انواع سكه

قيمت انواع سكه و ارز در هفته گذشته با كاهش مواجه شده و هر قطعه سكه تمام بهار آزادي با 17.700 تومان و هر دلار امريكا نيز با 11 تومان افت مواجه شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، نگاهي به قيمت انواع سكه در بازار هفته گذشته نشان مي‌دهد هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد كه در ابتداي هفته يك‌ميليون و 218 هزار و 450 تومان بود با 17هزار و 700 تومان كاهش در معاملات پايان هفته به يك‌ميليون و 200 هزار و 750 تومان كاهش يافت.

در عين حال، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز 12هزار تومان افت قيمت نشان مي‌دهد و در آخرين وضعيت معاملاتي يك ميليون و 179هزار تومان بود. به صورت كلي روند كاهش قيمت سكه طرح جديد و قديم در روزهاي هفته گذشته ادامه داشته است.

نيم سكه نيز 11هزار تومان كاهش يافت و از 661هزار تومان به 650 هزار تومان رسيد. همچنين هر قطعه ربع سكه بهار آزادي نيز با 3هزار تومان كاهش از 374هزار تومان به 371هزار تومان رسيد. سكه گرمي نيز طي روزهاي هفته گذشته 3 هزار تومان افت قيمت را تجربه كرد و به 255هزار تومان كاهش يافت. هر گرم طلاي 18عيار نيز از كانال 115هزار تومان به كانال 114هزار تومان سقوط كرد و بنابراين در هفته گذشته قيمت تمام انواع سكه و طلاي 18عيار با كاهش قابل ملاحظه روبه‌رو شدند. اين وضعيت كم و بيش در بازار ارزهاي معتبر نيز ديده مي‌شود به نحوي كه هر دلار امريكا نيز از 3758 تومان ابتداي هفته به 3747 تومان در پايان هفته گذشته رسيد. هر يورو نيز طي روزهاي هفته گذشته با كاهش 31 توماني به 4238 تومان رسيد و هر پوند انگليس نيز با 33 تومان افت قيمت به 4879 تومان رسيد.

 

 كاهش تقاضا باعث پايين آمدن نرخ سكه شد

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران به تشريح وضعيت بازار داخلي و خارجي طلا و سكه پرداخت و تصريح كرد كه به دليل كاهش تقاضا و همچنين كاهش نرخ ارز، قيمت سكه در بازار داخلي روند نزولي پيدا كرده است.

محمد كشتي‌آراي عنوان كرد: در دو هفته قبل قيمت جهاني طلا روند كاهشي پيدا كرده بود اما در هفته‌يي كه گذشت برخي تحولات سياسي در عرصه بين‌الملل و همچنين تحول در برخي شاخص‌هاي اقتصادي باعث شد كه مجددا قيمت جهاني طلا به سمت افزايش حركت كند و در اين مدت به‌طور متوسط طلا ۱۰دلار افزايش قيمت داشت به‌طوري كه از ۱۲۵۳ دلار به ۱۲۶۳ دلار رسيد. وي ادامه داد: نكته قابل توجه در اينجاست كه افزايش قيمت جهاني طلا تاثير افزايشي روي طلا و سكه در بازار داخلي نداشت و بر خلاف جهت صعودي طلا در بازار جهاني، قيمت‌ها در بازار داخلي رو به كاهش رفت. رييس اتحاديه طلا و جواهر با اشاره به دلايل كاهشي شدن قيمت طلا و سكه در بازار داخلي گفت: در مورد سكه كاهش تقاضا باعث شد كه قيمت آن در هفته‌يي كه گذشت نزولي شود و به‌طور متوسط سكه تمام حدود ۱۶ هزار تومان كاهش قيمت پيدا كرد. از طرفي هم كاهش قيمت ارز و تاثير آن باعث شد كه بر خلاف بازار جهاني قيمت‌ها در بازار داخلي كاهش پيدا كند.

كشتي‌آراي اضافه كرد: قيمت سكه به‌طور متوسط ۱۶ هزار تومان، ‌نيم‌سكه ۱۰ هزار تومان و ربع‌سكه ۴۰۰۰ تومان كاهش يافته و قيمت سكه گرمي تغييري نداشته است. در مجموع كاهش قيمت ارز و كاهش تقاضا باعث اين روند نزولي در بازار داخلي سكه شد.

وي درباره وضعيت بازار سكه و طلا در ماه مبارك رمضان توضيح داد: اكنون‌ داد و ستدها در بازار كاهش پيدا كرده است و با شروع ماه مبارك رمضان با يك عدم تقاضا روبه‌رو خواهيم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود اما با نزديك شدن به نيمه ماه مبارك رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت. بعد از آن در ايام شب‌هاي قدر داد و ستد كاهشي خواهد شد و بعد در اواخر ماه مبارك رمضان و با فرا رسيدن تابستان دوباره تقاضا افزايش خواهد يافت.

جدول قيمت انواع سكه و ارز در بازار:

zw2tsuwt0fa1gwwgzyq.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها