کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت خام اندکی بهبود یافت


کد خبر : ۳۶۵۶۳جمعه، ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸:۵۹۳۲۹ بازدید

بهای نفت خام که در پی تصمیم اخیر تولیدکنندگان عمده نفت کاهش یافته بود اندکی بالا رفته اما هنوز به سطح قبلی نرسیده است.
بهای نفت خام اندکی بهبود یافتبهای نفت خام اندکی بهبود یافت

بهای نفت خام که در پی تصمیم اخیر تولیدکنندگان عمده نفت کاهش یافته بود اندکی بالا رفته اما هنوز به سطح قبلی نرسیده است.

در معاملات بازار نفت در روز جمعه، ۵ خرداد (۲۶ اردیبهشت) بهای نفت خام نسبت به روز گذشته اندکی بهبود یافت و نفت خام از نوع برنت با افزایش ۲۸ سنت به بشکه‌ای ۵۱.۷۴ رسید.
روز گذشته پنجشنبه ۲۵ مه ( ۴ خرداد)، دومین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و چند کشور عمده صادرکننده غیر عضو در مقر اوپک در وین تشکیل شد و شرکت کنندگان اعلام کردند که همچنان به توافق به دست آمده نشست قبلی متعهد هستند. در اولین نشست مشترک این کشورها در ماه نوامبر که به ابتکار عربستان و روسیه برگزار شد، شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند به منظور بهبود بهای نفت خام، سطح تولید خود را کاهش دهند. هدف از این تصمیم، مقابله با روند سقوط بهای نفت خام بود که از تابستان سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود.

در پی این تصمیم، قرار شد تولید روزانه کشورهای عضو اوپک در مجموع ۱.۲ میلیون و تولید روزانه کشورهای غیر عضو ششصد هزار بشکه در روز کاهش یابد. این تصمیم از اول ژانویه به مدت شش ماه به اجرا گذاشته شد.

در نشست مشترک روز گذشته که برای بررسی نتیجه توافق نشست اول تشکیل شده بود، علاوه بر نمایندگان یازده کشورهای عضو اوپک، نمایندگان جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، روسیه، سودان، سودان جنوبی عمان، قزاقستان، مالزی و مکزیک شرکت داشتند. در این نشست تصمیم گرفته شد که توافق قبلی به مدت ۹ ماه تا پایان چهارماهه اول سال آینده تمدید شود. نحوه توزیع کاهش بین کشورهای شرکت کننده در نشست بعدا بررسی می شود.

در توافق قبلی اوپک برای کاهش تولید، ایران، لیبی و نیجریه از الزام به کاهش تولید معاف شدند. منابع خبری داخلی ایران گفته‌اند که این معافیت برای ۹ ماه آینده ادامه خواهد داشت.

در پی نشست روز گذشته، بهای نفت خام در بازارهای جهانی تا ۵ درصد کاهش داشت. ناظران در توجیه این کاهش گفتند که معامله گران در بازارهای نفتی ظاهرا انتظار داشتند نشست رو پنجشنبه تدابیر جدیدی را به توافق قبلی بیافزاید و تمدید تصمیم قبلی را برای حمایت از بهای نفت کافی ندانستند. به نظر آنان، بازارهای نفتی همچنان با مازاد عرضه نسبت به تقاضا دست به گریبان است.

با اینهمه، بهبود نسبی قیمت نفت در معاملات روز جمعه نشان می‌دهد که بازارهای نفتی تا حدودی از اطمینان کشورهای تولید کننده نسبت به افزایش بهای نفت طی ماه آینده دلگرم شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها