کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی مجوز فروش هواپیما به ایران توسط وزارت خزانه‌داری


کد خبر : ۳۶۵۳۹پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۵۸۳۱۶۸ بازدید

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه در حال بررسی مجوزهای «شرکت بوئینگ» و «ایرباس» برای فروش هواپیما به ایران است تا از ...

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه در حال بررسی مجوزهای «شرکت بوئینگ» و «ایرباس» برای فروش هواپیما به ایران است تا از این رهگذر، فشار تحریمها بر تهران را افزایش دهد.

به گزارش رویترز، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این وزارتخانه در حال بررسی مجوزهای صادره برای «شرکت بوئینگ» و «ایرباس» جهت فروش هواپیما به ایران است.

منوچین در ادامه اظهاراتش خطاب به قانونگذاران کنگره آمریکا گفت که وی فشار تحریمها بر ایران، سوریه و کره شمالی را افزایش خواهد داد.  

وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه شهادت خود در برابر «کمیته راه و روشها» مجلس نمایندگان گفت که «آمریکا برای حراست از جان شهروندانش از تمام ابزارهای موجود در حیطه قدرت و اختیارات خود برای وضع تحریمهای بیشتر علیه ایران، سوریه و کره شمالی استفاده خواهد کرد. من به شما اطمینان می دهم که این موضوع [افزایش تحریمها] نقطه تمرکز اصلی من است و در مورد آن با رئیس جمهور گفتگو می کنم».

با این حال، استیون منوچین در خصوص روند بررسی مجوزهای فروش هواپیما به ایران توضیح بیشتری ارائه نداد.

گفتنی است که فروش هواپیماهای مسافربری به ایران، به پاییندی تهران به توافق هسته ای منعقده در سال ۲۰۱۵ میان این کشور و شش قدرت جهانی (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، آلمان) پیوند خورده است.

لازم به ذکر است که شرکت هواپیمایی «ایران ایر» با خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافربری ساخت آمریکا و اروپا با ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار موافقت کرده است. این خرید شامل ۸۰ فروند جت مسافربری از شرکت بوئینگ، ۱۰۰ فروند از شرکت هواپیمایی رقیب- ایرباس- و ۲۰ فروند هواپیمای توربین دار از شرکت تأمین کننده فرانسوی- ایتالیایی «اِی تی آر»- ATR- می شود.

فروش تمام این هواپیماها با مجوزهای صادرات آمریکا امکان پذیر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها